Avatar billede kimba88 Praktikant
04. august 2021 - 12:27 Der er 1 kommentar

Vibration slået til men lyd på bestemte kontaktpersoner?

Hej jeg har en Asus Rog Phone 1 med android version 9.0. Er det muligt at have sin mobil sat på vibration, men stadig modtage sms og opkald MED lyd på på en bestemt kontaktperson? Umiddelbart synes jeg ikke 'Forstyr ikke' er den indstilling jeg søger. Jeg vil stadig gerne modtage alle notifikationer, smser og opkald. Det skal bare være på vibration det hele, undtagen én kontaktperson som der er vigtig jeg ser beskederne fra og hører telefonen ringe fra med det samme. Er der en løsning?
Avatar billede Erik K Ekspert
04. august 2021 - 22:58 #1
Det kan være, at Asus har rettet metoden til, så fremgangsmåden ikke helt svarer til standard i Android, men du skal finde noget der ligner dette, så du får ringe- og/eller beskedlyd når en bestemt kontakt ringer eller sender sms, selv om du slår "Forstyr ikke" til:

Åbn appen Indstillinger
Tryk på "Lyd og vibration" og derefter "Forstyr ikke" og så "Tillad undtagelser"(Brugerdefineret)

Vælg, hvad du vil tillade:
Samtaler/opkald fra:
Her kan du bl.a. vælge f.eks.
Alle,
Kun kontakter eller kun stjernemarkerede kontakter(favoritter)
Gentagne opkald. Du kan tillade opkald fra den samme person, når vedkommende ringer to gange inden for 15 minutter, ved at aktivere Tillad gentage opkald.

Samme fremgangsmåde kan du anvende for "Beskeder"

Du skal så huske at stjerne- eller favoritmarkere den pågældende kontakt.