Avatar billede fpen2015 Juniormester
09. august 2021 - 07:35 Der er 9 kommentarer

"Search Marquis searchbar"

Hej alle.

Jeg har et problem. Har lige købt en ny gamer pc (windows pc).

Har fået en rigtig træls toolbar der hedder "search Marquis" når jeg klikker tilføj ny fane i google chrome. Har forsøgt at google mig til problemet men kan ikke lige finde, hvor i google chrome instillinger man tager den fra?

Nogle gode råd?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2021 - 10:43 #1
Prøv at køre en tur med Malwarebytes Free og AdwCleaner.  Måske det er en form for snavs denne søgefætter.
Avatar billede f-arn Guru
09. august 2021 - 15:09 #2
Kopier chrome://settings/search ind i adresse linien og prøv at fjerne den der 🙂
Avatar billede fpen2015 Juniormester
09. august 2021 - 17:26 #3
Har prøvet, at kører Malware og den finder ikke noget :(

Har også kopieret chrome://settings/search men "search Marquis" kommer stadig når jeg trykker ny fane :S
Avatar billede f-arn Guru
09. august 2021 - 17:56 #4
Hvad gjorde du da du stod i chrome://settings/search?
Kan du uploade et screenshot af hvordan chrome://settings/search ser ud her.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2021 - 21:39 #5
# 3 Hvad med AdwCleaner?
I følge det jeg kan søge om lige denne toolbar, så er det snavs den er kommet fra.
Log var tom i Malwarebytes efter scanning?
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2021 - 06:06 #6
Nulstil Chrome, Microsoft Edge, Firefox og deaktiver Internet Explorer og nulstil Internetindstillinger for at rydde op i Search Marquis-virusens filer, der er efterladt i dit system:

Deaktiver Internet Explorer
1. Internet Explorer understøttes ikke længere af Microsoft, hvorfor det så inkluderes på Windows 10 OS, aner jeg ikke hvorfor.
2. Du kan deaktivere dette ved at gå til Programmer og funktioner.
-Søg Kontrolpanel og start den.
https://ibb.co/2kdXzN9
3. Vælg Programmer og funktioner.
https://ibb.co/phwn08C
4. Tryk på Slå Windows-funktioner til eller fra.
https://ibb.co/Xpr118s
5. Fjern flueben for Internet Explorer. Tryk på OK. Lad den fjerne den og genstart PC:
https://ibb.co/xCbGnfQ

Nulstil Internetindstillinger
1. Åbn Internetindstillinger ved at søge den, "Internetindstillinger".
https://ibb.co/kyxYZhz
2. I vinduet Internetindstillinger: Klik på fanen Avanceret, og klik derefter på knappen Gendan Avanceret indstillinger. Hvis der kommer besked, accepter den.
https://ibb.co/RYrZ3gr
3. Fjern flueben for Brug SSL 3.0 (hvis du har lavere end SSL 3.0, fjern flueben for dem). Fjern også flueben for TLS 1.0 og TLS 1.1 og indsæt flueben kun for TLS 1.2 og TLS 1.3.
4. Klik på fanen Programmer, tryk på Administrer tilføjelsesprogrammer.
Hvis du kan finde Search Marquis, fjern den.
https://ibb.co/rdqGMrZ
Luk den, når det er fjernet. Anvend og tryk på OK.

Nulstil Chrome
1. Åbn Chrome, klik derefter på knappen "Tilpas og styr Google Chrome", og klik derefter på Indstillinger.
2. Under siden Chrome-indstillinger skal du rulle ned til bunden og derefter klikke på knappen Vis avancerede indstillinger.
3. Når du har klikket på knappen Vis avancerede indstillinger, skal du rulle ned til bunden og klikke på knappen Nulstil browserindstillinger.
4. En meddelelsesboks vises for at informere om, at dine browserindstillinger vil blive gendannet til deres oprindelige standardindstillinger, klik på knappen Nulstil, når den vises.

Nulstil Microsoft Edge
1. Vælg Mere (...) på adresselinjen og derefter Indstillinger.
2. Klik på "Vælg, hvad der skal ryddes".
3. Afkryds de tre første muligheder, og klik derefter på Ryd.

Nulstil Firefox.
1. 1. Åbn Firefox, klik derefter på Firefox-knappen, klik derefter på knappen Hjælp, klik derefter på Information om fejlfinding.
2. På siden Oplysninger om fejlfinding skal du klikke på Nulstil Firefox.
3. Der vises en meddelelsesboks, hvor du skal bekræfte, at du vil nulstille Firefox til den oprindelige tilstand, klik på knappen Nulstil Firefox, når den vises.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2021 - 06:12 #7
https://youtu.be/wgWhVDSZVXs
Og husk, at du kan tilføje "uBlock Origin" til at blokkere for imod reklamer og malwares:
https://chrome.google.com/webstore/detail/ublock-origin/cjpalhdlnbpafiamejdnhcphjbkeiagm
Avatar billede fpen2015 Juniormester
10. august 2021 - 07:04 #8
Mange tak for hjælpen :) Det hjalp og nulstille mit google chrome :)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2021 - 08:45 #9
#8 Må håbe at alt der forbindes med problemet er fjernet.  Nogle gange ligger der desværre oplysninger der kan tricke til at det kommet tilbage. Jeg hopper af tråden her.