Avatar billede Maria Olsson Praktikant
09. august 2021 - 12:42 Der er 2 kommentarer

Hardisk/sd kort

Hej. Jeg har problemer med min telefon, og har fået af vide at den eneste måde jeg kan rede billeder, videoer og andet data fra min enhed, er hvis jeg får taget harddisken ud af den og får downloaded det derfra. Kender i et fysisk  sted, jeg kan få det gjort?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. august 2021 - 13:00 #1
Din telefon? - der er lageret, man ville kalde en harddisk, loddet fast inde på bundkortet. Den kan du ikke tage ud, så nogen må have misforstået hvilken enhed det er du har.

HVIS din telefon har en SD-port, OG du selv har købt og installeret et SD-kort, OG du har konfigureret telefonen til at gemme billeder m.m. på dette, kan du tage det ud og montere i en PC. Men det er langt fra alle telefoner der har SD-port, og når den har, kan det være yderst bøvlet at få telefonen til fast at bruge dette til data. Så siden du ikke er klar over om du har sådan et, har du nok ikke.
Avatar billede INK Ekspert
09. august 2021 - 14:15 #2
Kunne det tænkes, der er taget backup? eller der er gemt fotos mv. i en sky som Google Fotos, iCloud eller OneDrive?
Hvilken telefon? og har du oprettet en Google konto med backup? Hvis telefonen er en Samsung kan det også være en Samsung konto.