Avatar billede Dennis Novice
09. august 2021 - 21:00 Der er 8 kommentarer

Kan ikke komme på nettet

Er der nogen af jer der kan hjælpe mig vedr mit internet problem?

Jeg får at vide at der er problemer med min dhcp og dns server. Jeg har prøvet at rette på dem men intet virker. Jeg har endda prøvet at lave en ren formatering men det hjalp heller ikke.

Kan der været sket noget med mit bundkort? Den er kun halv år gammel.

Bundkortet er tuf x570 plus fra Asus
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2021 - 21:36 #1
Har du forsøgt at genstarte dit internet udstyr?
Sluk i 30 sekunder og start op igen.
Avatar billede Dennis Novice
09. august 2021 - 21:47 #2
Ja det har jeg også prøvet 🤔 alle mine andre elektroniske udstyr kan gå på nettet og jeg har været forbi en af mine venner for at tjekke der men det virket heller ikke ved ham😑
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2021 - 21:55 #3
Kan du i din enhedshåndtering se om dine netkort fungerer rigtigt?
Har du forsøgt at køre fejlsøgningen du kan finde under Windows Update?
Formoder vi er på Win 10?
Avatar billede Dennis Novice
09. august 2021 - 22:04 #4
Den viser ikke nogen udråbstegn og har også prøvet at deaktiverer den og fejlsøgning 🤔 jeg har også prøvet at køre igennem med kommando prompt 🤔
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2021 - 01:52 #5
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2021 - 01:53 #6
Bare tryk på "Vælg OS" til Windows 10 64-bit. Så kommer listen med driver.
Avatar billede Dennis Novice
10. august 2021 - 08:47 #7
Jeg har også prøvet at hente driver fra producenten hjemmeside 🙂

Jeg har valgt at oprette en reklamationssag, så må jeg se hvad de kommer med👍🏻
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2021 - 10:38 #8
Og det er ikke antivirus eller firewall der holder dig ude?