Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. august 2021 - 11:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows Media Player " Brænd CD uden pauser mellem sange" ?

Man kan sætte hak ved  : " Brænd CD uden pauser mellem sange" .
I
Windows Media Player.
*
Hvis man kopiere sin egen Musik CD til sig selv. ...
*
Er der nogen, som har prøvet :

Hvad er forskellen ?
*
Konkret ?
*
Ja - jeg kan godt læse : "Med pauser" eller "uden pauser".
*
Jeg har prøvet. Begge dele. Synes ikke der er forskel. (Men det er længe siden. Indrømmet)
*
Men er der ?
*
Jeg vil, egentlig gerne, have en lille pause mellem de enkelte musiknumre.
*
Har du prøvet. At eksperimenterer med det ?
*
Venlig Hilsen + God Onsdag. Fra Jørn
Avatar billede eurositi Ekspert
11. august 2021 - 11:35 #1
Der er bestemt forskel. Med pauser indsættes der typisk et indløb/udløb på vistnok 2 sekunder mellem numrene.
På en traditionel CD-afspiller ses det nogle gange ved, at displayet viser "-00:02" og "-00:01", inden nummeret går i gang.

Men hvis der allerede er stilhed i starten/slutningen af de numre, som skal brændes, bør man ikke indsætte ekstra pauser, da det vil fordoble "ventetiden" mellem numrene.

Nogle gange er det faktisk vigtigt, at der ikke er pauser imellem, fordi der er musikalske overgange fra det ene nummer til det næste.
F.eks.:
Prince - Lovesexy
Queen - Queen II

Hvis man kopierede disse CD'er og dernæst brændte dem med indsatte pauser, ville der komme forstyrrende "huller" i musikken, som ikke bør være der.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. august 2021 - 12:08 #2
STOR tak - eurositi - God forklaring ....!
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. august 2021 - 12:11 #3
Det er især ved liveoptagelse at det vil virke mærkeligt hvis der er en afbrydelse hvor publukum pludselig er helt tavse.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. august 2021 - 18:11 #4
Ja - Tak, ErikHg.

Jeg beholder X uden pauser !
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. august 2021 - 18:11 #5
STOR = T@K