Én master excel-fil med tilhørende individuelle excel-filer
Hej
Vi (i afdelingen) arbejder tit med den samme master excel-fil individuelt - dvs. der er én master excel-skabelon, som vi hver især gemmer ned og bruger individuelt til hvert vores projekt. Men en gang imellem skal denne master jo opdateres for evt. fejl, forbedringer mm..
Er det muligt at strukturere excel-filer sådan, at det er muligt at lave ændringer i en master-skabelon og at disse ændringer, så gør sig gældende for individuelle filer?
Problemet er, at når jeg laver ændringer i master-udgaven, så skal mine kollegaer starte på ny med at taste tal ind i deres udgaver.
Håber problemstillingen er forståeligt. Ellers skal jeg prøve at formulere det på ny.
med Access (database) kan medarbejdere have et indtastningsbillede - og det er så det (hurtigt og enkelt - og de kan opdateres uden at det piller ved excel-arket). Du kan så have dit excel-ark for dig selv, og udtrække de data, der er relevante.
Excel er et enkeltbruger præsentationsværktøj - mængden af spørgsmål i excel kontra access her på eksperten vidner om at der er en barierre i at anvende access, som er dette rette værktøj når flere bruger skal administrere data.
Man kan alt muligt i excel med vba - også emulere database
Jeg synes man skal se faren i at den enkelte excel fil er en miks layout og data.
Prøv at identificere data i master skabelonen - som en liste af celleområder og lav import og export funktioner der henter eller gemmer på en eller anden måde.
Når excel med en master-kopi fil lukkes laves automatisk export og når excel startes med master-kopi fil, hentes data fra den lokale computer og/eller lan.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.