Avatar billede ThomasLund74 Praktikant
15. august 2021 - 17:39 Der er 4 kommentarer

askanature.com på android telefon

Min kone får notifikationer fra noget der hedder askanature.com (ikke asknature.org) på hendes Huawei  P20 telefon. Jeg har forsøgt at google mig frem til hvad det er, men der kommer meget lidt, hvilket jeg undrer mig over. Jeg kan heller ikke finde en app på hendes telefon der kan slettes.
Hvordan slipper hun af med dette?
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. august 2021 - 18:14 #1
Jeg har på fornemmelsen at det er fup, men uden dog at være sikker.
Jeg har Norton 360 Antivirus program installeret på min pc, og når jeg kommer ind på siden popper der en besked op om der blokeret for et virusangreb.
Det behøver ikke nødvendigvis at være korrekt, men virker mistænkeligt.
Jeg skal i hvert fald ikke have downloadet noget derfra!!!

Jeg har indsat et link til siden her:

https://askanature.com/
Avatar billede claes57 Ekspert
15. august 2021 - 19:20 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2021 - 20:11 #3
Hvis hun bruger Chrome som browser prøv at tjekke inde i indstillingerne om hun har tilladt at den nævnte side må sende notifikationer. Bruger ikke selv Chrome skal siges men har set det her problem flere gange fra andre.
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2021 - 21:14 #4
Hvis der er installeret tredjepart apps fra Huawei app installations app, fjern det.

Hvis det en APK som minder om kamera app, fjern dette.

Eks.:

https://consumer.huawei.com/ae-en/community/details/Download-and-install-GCam-73-Mod-on-Huawei-Phones/topicId_86617/

-Her kan man se dette, at den er lavet tilgængeligt fra tredjepart, og som ikke stammer fra Google. Gcan eller Google Camera. Appen her er påregnet på en specifik på andet smartphone enhed og ikke til Huawei.

Applikationer som skal installeres på Huawei smartphone er bedst fra Google Play Butik og ikke fra Huawei app central.