Avatar billede Jolles Professor
18. august 2021 - 12:37 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Chrome, større ikoner på bogmærkelinien

Jeg har omsider fået en større skærm, men ikonerne på bogmærkelinien er ganske små, og mit syn blir desværre stadig ringere, så jeg vil gerne ha dem større. Jeg kan godt få teksten større (ctro-shift-+), og ikonerne på skærmen er også fint store, men jeg skal næsten bruge forstørrelsesglas for at se mine bogmærker. Har googlet forgæves.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2021 - 13:32 #1
Chrome er nok ikke bedste browser der kan lave større bogmærke overflade.

Det ene vil nok være at lave dit PC eget tekst større, dette vil ændre størrelsen på dit Chrome bogmærke størrelse.

Det andet er, at benytte:
"chrome://bookmarks/"
-til at kigge på dine bogmærke med og fra, så kan du justere teksten på chrome selv fra dette område:
"chrome://settings/appearance"
-derinde kan du lave om på skriftstørrelse, dette vil gøre teksten større inde i:
"chrome://bookmarks/"

--

Det andet fra dit system med Windows 10:
Søg ordet "DPI" fra din startmenu:
https://ibb.co/znQNwZV

Tryk på den og ved Display, og ud fra højre side, kan du scroll ned og skalere til den tekst størrelse du ønsker:
https://ibb.co/FDLjpHS
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2021 - 18:21 #2
tag det sidste forslag fra #1, og vælg Indstillinger / System / Skærm / Skalering... og sæt den til 125 eller 150%
Det gælder så alt på windows inkl de programmer, der understøtter det, så hvis du har valgt zoom separat på dem, så skal du nok rette dem tilbage.
Avatar billede Jolles Professor
11. september 2021 - 17:37 #3
Tigiv at jeg først er på nu, og rigtig mange tak for svarene. Det virker - I er gode til at hjælpe..