Avatar billede Line98 Novice
25. august 2021 - 16:06 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Stiplet linje ved udskrift

Når jeg udskriver er bestemt word-dokument får jeg en blå stiplet vertikal linje 0,5cm inde i venstre side. Jeg kan ikke se linjen på mit dokument. Den blir printet på begge sider af papiret. Hvordan fjerner jeg den?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2021 - 16:55 #1
Er ikke sikker men passer papir størrelse og marginer?
Vil det sige hvis du opretter et nyt og skriver i det så får du ikke disse streger?
Avatar billede Line98 Novice
25. august 2021 - 17:02 #2
Ja det er korrekt, det er i 2 dokumenter som jeg desværre har brugt som skabeloner og nu har 100 dokumenter i🙈
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2021 - 17:09 #3
Vises linjen hvis du vælger "vis udskrift"?
Avatar billede Line98 Novice
25. august 2021 - 17:10 #4
Vis udskriftslayout? Nej
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2021 - 17:58 #5
Avatar billede Line98 Novice
25. august 2021 - 18:06 #6
Den står allerede på “ingen” problemet er at det er en vertikal ikke horisontal linje
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2021 - 18:21 #7
Og du får ikke denne blå stribe når du printer fra andre programmer?
Det er kun lige for den skabelon du selv har lavet?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
25. august 2021 - 18:22 #8
Line: Du skriver, at linjen bliver printet på begge sider af papiret. Udskriver du på begge sider, eller er det på en tom bagside?

Da stregen ikke kan ses på skærmen, kunne det lyde til, at det er et printerproblem. Har du prøvet at udskrive på en anden printer? Har du prøvet at gemme som PDF, for at se om stregen kommer med der? PDF udnytter udskriftsfunktionalitet, og hvis stregen er i dokumentet, skulle den også komme med der.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2021 - 18:25 #9
Har du brugt værktøjer i Word hvis du har redigeret i dokumentet som du har aktiveret men glemt at lukke dem ned igen?
Håber Lene Fredborg ser med her også.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2021 - 18:26 #10
#9 Fik ikke opdateret :-) Godt eksperten i Word kom på banen :-)
Avatar billede Line98 Novice
25. august 2021 - 18:58 #11
Det er ikke et printer problem. Jeg har indsnævret det til, at hvis jeg laver et rent tekst dokument så kommer stregerne ikke men med det samme at jeg kopierer et billede/logo eller lignende ind så kommer stregerne, ligegyldigt hvilket billede/logo det er. De blir printet på begge sider selvom jeg kun printer på en side. Hvis jeg laver dokumentet om til PDF kommer de også😬
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
25. august 2021 - 20:20 #12
Det lyder specielt. Dokumentet i sig selv kan ikke afsætte farve på en side, som ikke er en del af dokumentet (bagsiden).

Kommer stregerne også, hvis du printer sort/hvid?

Er stregerne i selve PDF'en eller kun når du udskriver PDF'en?

For mig lyder det fortsat som relateret til print. Se denne tråd: https://h30434.www3.hp.com/t5/LaserJet-Printing/Blue-lines-on-right-hand-side-of-page-when-printing-in-color/td-p/5820455
Avatar billede Line98 Novice
25. august 2021 - 21:02 #13
Der er ingen streger når jeg printer samme dokument i sort/hvid.
Stregerne kan jeg heller ikke se i PDF’en kun i udprintet.
Hvis jeg følger dit link så står der at Cyan skal udskiftes, men hvis jeg tjekker min printer står der, at der er 90% tilbage?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2021 - 21:55 #14
Har du samme problem hvis du udskriver et Excel eller et powerpoint ud?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2021 - 21:56 #15
Formoder når du siger "ren tekstfil" at det er Notepad du har brugt
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
25. august 2021 - 21:59 #16
Linket, jeg sendte, var et blot eksempel på, at et sådant problem kunne hænge sammen med printeren.

Når problemet ikke er der i PDF'en i sig selv og ikke ved sort/hvid print og er på bagsiden af papiret også, er det helt sikkert relateret til printeren. Måske printeren har en rensefunktion eller andet, som kan hjælpe. Måske er der noget, du skal rense manuelt - det kan også være andet, der skal gøres. Du må søge information i manualen til printeren, hvis du har sådan en, eller søg hjælp til din printermodel på Internettet.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2021 - 22:00 #17
#2 Har det virket fra starten af de 100 dokumenter?
Hvis du printer de ældste ud nu som måske virkede i starten, har de så blå streger nu?
Avatar billede Line98 Novice
30. august 2021 - 19:53 #18
Tusind tak for hjælpen til jer begge to! Jeg fik kontaktet printerpatron-leverandøren og fik tilsendt en ny Cyan, og sjovt nok er problemet nu løst. Der må have været en fejl på den.
Glad for at I gad at bruge tid på at hjælpe😊