Avatar billede Bachen Novice
26. august 2021 - 18:44 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan Ikke komme ind i Bios på ny PC.

Hej Eksperter.

Jeg har lige købt en ny PC og jeg kan bare ikke komme ind i BIOS Den viser hverken noget når jeg starter op der er bare sort skærm til jeg kommer ind i windows det hjælper heller ikke at spammer de keys man nu skal for at komme ind i Bios.

Jeg har prøvet at slå fast boot fra jeg og jeg har prøvet at komme ind i bios igennem windows og når jeg prøver det genstarter den bare og går tilbage til start up siden. har osse prøvet at updatere uden held.

Hvad gør jeg herfra håber i kan hjælpe

MVH Simon
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. august 2021 - 18:57 #1
Hvilket mærker og ikke mindst hvilken model er der tale om?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2021 - 18:58 #2
Prøv at gå i indstillinger-Opdatering og sikkerhed- genoprettelse og under avanceret start trykker du på genstart nu. Det skulle lede dig ind i fejlsikret tilsand hvor du skulle kunne finde et punkt med at tilgå din bios. Jeg kører på den gamle type her så mit vindue er anderledes end dit.
Avatar billede Bachen Novice
26. august 2021 - 19:11 #3
ErikHG: Hvis det er mit Mohterboard du tænker på så er det et Z590-Plus Asus Tuf gaming.

220661: Det er har jeg prøvet og der sker ingen ting den loader bare til windows start siden hvor skal skrive mit password.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. august 2021 - 19:37 #4
#3 Jeg tænkt på mærket på din pc. Nu du skriver motherboard, fornemmer jeg at det er en stationær, men der er jo også producenter af stionære pc´er. Der må da også høre en manual med til maskinen.
Avatar billede Bachen Novice
26. august 2021 - 19:48 #5
ErikHG; Det er en prebuilt pc så det er ikke noget specielt mærke.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. august 2021 - 20:12 #6
Okay. Jeg spurgte fordi hvis der var tale om en pc, der var fremstillet af en bestemt producent, så ville der være en manual.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2021 - 20:24 #7
Det er delete og F2 tasten du forsøger dig med ikke for at gå i bios?
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2021 - 20:53 #8
https://www.asus.com/us/support/FAQ/1046388

Du skal blot trykke på 'Delete' når du har tændt for den, for at komme ind i BIOS.
Avatar billede Bachen Novice
27. august 2021 - 04:56 #9
Tak for jeres svar men Jeg har prøvet alt det i skriver desværre :( når computeren booter op kommer der ikke engang en Asus skærm frem den booter bare ind i Windows med det samme.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2021 - 07:46 #10
Jeg tænker så at din pc viser de første billeder på en anden port end den du har din skærm i nu. Jeg har samme problem på min pc her. De første sekunder under boot forløbet sender den signalet i hdmi porten (til tv) før den efter ca 10 sekunder åbner for vga som jeg har til pc skærmen.
Jeg er nødt til her at have tv skærm tændt så jeg i det spilt sekund jeg skal tilgå bios, have den tændt. Man kan sikkert når først Windows er startet gå ind og vælge hvad der er første skærm og hvad der er anden. Prøv evt at sætte det til så skærmen er dubler og se om du så får boot skærm at se. Min pc her står til "kun anden skærm" når pc skærm er synlig. se til højre her. 😊
https://ibb.co/N3T4X2M
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2021 - 07:47 #11
For at komme til det billede med skærmvisning tryk windows taste +P
Avatar billede hjolsen Ekspert
27. august 2021 - 09:35 #12
#10 jeg har oplevet det samme flere gange at feks DP ikke viser bios , så  for at tilgå bios skal der bruges en anden udgang (HDMI) . Hvis intet andet virker er der jo muligheden for at frakoble alle drev (M.2 er lidt mere besværligt) men det bør give adgang
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. august 2021 - 10:41 #13
Der ligger jo manualer til dit motherboard herinde:
https://www.asus.com/Motherboards-Components/Motherboards/All-series/TUF-GAMING-Z590-PLUS/HelpDesk_Manual/

... men her er der desvære en bøf i linket til den engelske (der linker til Raid-opsætning i stedet). Men hvis du følger det tyske link, kommer du hertil:
https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1200/TUF_GAMING_Z590-PLUS/G18029_TUF_GAMING_Z590-PLUS_UM_v2_WEB.pdf

Ifølge denne burde det dog desværre være Delete eller F2, du skal bruge.

Så når det ikke virker kunne det godt tyde på at din bios er defekt. Måske skulle du prøve forslaget i manualen med at geninstallere bios - (pkt 3.5)
Avatar billede Bachen Novice
27. august 2021 - 11:41 #14
Jeg har prøvet at geninstaller bios og det hjalp ikke og ved godt hvad jeg skal trykke for at komme ind i bios har sku prøvet det meste efterhånden pånær det med at skifte til et HDMI det prøver når jeg er hjemme.
Avatar billede Bachen Novice
27. august 2021 - 15:22 #15
Og ganske rigtig det virkede med at skifte til et HDMI stik i stedet for for display port så jeg kom ind i bios langt om længe hehe :)  men det er da noget mærkelig noget har jeg aldrig oplevet før.. men tak for alle jeres svar og god weekend :)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2021 - 15:25 #16
#15 Tænkte det nok 😉
Godt du kom i mål 👍
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2021 - 15:41 #17
Godt at tippet allerede kom i #10 😂