Avatar billede Hjørgensen Novice
31. august 2021 - 14:03 Der er 3 kommentarer

Link i Excel fil der kopieres

Hej.

Jeg har et Excel ark, som bliver brugt til processtyring. Jeg har lavet nogle vejledninger og hjælpedokumenter, både i form af PDF-filer og wordfiler. Disse vejledninger ligger i en mappe (mappe 1) på vores server. I en anden mappe (Master mappestruktur) ligger mit Excelark hvori jeg laver links til PDF- og wordfilerne. Master mappestrukturen kopieres til en 3. mappe hver gang der oprettes en ny sag. Når det sker, virker links ikke længere. "Mappe1" hvor PDF- og word filerne ligger, bliver ikke kopieret med, da det drejer sig om mange dokumenter, og vil komme til at optage unødig plads på serveren.
Kan jeg oprette links, der stadig virker, selvom mastermappen med Excel filen kopieres til en ny placering?

På forhånd tak
Avatar billede thomas_bk Ekspert
31. august 2021 - 14:27 #1
Kan du komme med et par eksempler på hvordan linket ser ud i excel før og efter kopiering?
Avatar billede Hjørgensen Novice
01. september 2021 - 08:23 #2
thomas_bk når jeg vælger "edit link" kan jeg se, at linket, både før og efter kopiering hedder:

P:\2011_Projekter\DK\HSH Direct proces-Std dokumenter\00_HSH Direct_Proces_2021\Fase 1\vejl_ansvarsfordeling.pdf

Når jeg holder musen hen over teksten i excelarket hvor linket er lavet hedder linket før kopiering det samme som når når jeg vælger "edit link". Men når jeg holder musen her over linket i excelarket efter det er kopieret hedder det:

File:///\\hsh-dc01\Projekt\2011_Projekter\DK\40000-49000\HSH Direct proces_Std dokumenter\00_HSH Direct_Proces_2021\Fase 1\vejl_ansvarsfordeling.pdf
Avatar billede thomas_bk Ekspert
01. september 2021 - 09:04 #3
Det er underligt.

Hvis ikke du finder anden løsning, så kan fif'et i nedenstående link sikkert være en hjælp.
https://www.excelforum.com/excel-general/1002146-hyperlinks-not-working-when-copying-file-to-new-location.html