Avatar billede casablanca Seniormester
31. august 2021 - 16:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette fil

Jeg har en mappe der indeholder to flac-filer. Den mappe vil jeg gerne slette, men jeg kan ikke. Hvad er problemet og hvordan løser jeg det?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2021 - 17:05 #1
har du prøvet at slette .flac filerne en ad gangen?
Avatar billede eurositi Ekspert
31. august 2021 - 18:04 #2
Har du noget synkronisering kørende, som omfatter denne mappe?

Eller er mappen skrivebeskyttet (højreklik > Egenskaber), så du ikke kan slette den, fordi din indloggede brugerkonto kun har bruger- og ikke administrator-rettigheder?
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2021 - 18:18 #3
Hvis filen er låst så prøv med et gratis program: https://www.iobit.com/dk/iobit-unlocker.php
Avatar billede casablanca Seniormester
31. august 2021 - 20:11 #4
Det er en lidt dum brugerflade her på siden, for man kan ikke svare hver enkel. Så jeg opsummerer her:
Claes57: Ja, men de dukker op igen. Meget mystisk

Eurosti: tror ikke der er nogen synkronisering. Mappen ligger på min synology NAS
Det der med skrivebeskyttelse og brugere har jeg ikke en brik forstand på. Har været inde og kigge. Ved ikke engang hvad min egen status er - om jeg er administrator m.m.

Valby: Jeg downloadede programmet, men jeg kan ikke komme længere end til mappen "musiksamling" i min NAS. Dvs. jeg kan ikke med programmet komme ud til de enkelte mapper, så det program duer ikke til mit behov.
Avatar billede casablanca Seniormester
31. august 2021 - 20:17 #5
Jeg står som administrator, kan jeg se
Avatar billede casablanca Seniormester
31. august 2021 - 20:28 #6
Det der er lidt mærkeligt er, at jeg tidligere har slettet de andre tracks på albummet, men nu resterer de to sidste i mappen. Og dem kan jeg ikke slette
Avatar billede kurtba Ekspert
31. august 2021 - 20:37 #7
Du kan bruge den lette metode i det program du downloadede i stedet for.
Du skal ikke klikke dig frem til mappen/filerne fra programmet. Du starter programmet og starter så Stifinder ved siden af og minimerer stifinder, så du kan se begge programmer. I stifinder klikker du dig frem til den mappe/de filer du vil gøre noget ved.
Når du har fundet filen tager du fat i den med venstre musetast og smider den over i iobit programmet. Herefter følger du vejledningen/låser filen op eller hvilke muligheder den nu giver dig.
Avatar billede kurt54 Ekspert
31. august 2021 - 21:42 #8
Nu kender jeg ikke synology NAS. Min NAS har et filhåndterings program det har synology NAS nok også.  Prøv det . På NAS styres også rettigheder til brugere. Kan det tænkes filer er kopieret derop fra ande computer eller anden bruger ?

Hvis jeg skal flytte en fil fra en mappe på nas til en anden mappe på nas. Gør jeg der fra stifinder kopieres filen ned på komputeren og op til nas igen  - det tager evigheder ved meget store filer. Gør jeg det med NASens filhåndtering tager det et øjeblok.
Avatar billede casablanca Seniormester
31. august 2021 - 23:59 #9
Kurtba: Tak, det løste problemet. Filen er slettet og væk.

Kurt54: Nu nåede jeg at løse problemet, så ved ikke om din metode vil kunne have gjort det. Men skal da prøve det med filhåndteringen du nævner.
Filen var ikke kopieret fra anden computer eller bruger. Det var en rippet cd, lånt fra biblioteket - rippet med software på min pc.