Avatar billede Sille Praktikant
01. september 2021 - 09:23 Der er 5 kommentarer

Outlook 2007 vil ikke åbne

Jeg får følgende besked, når jeg forsøger at åben Outlook: "Outlook.pst er ikke en fil til private mapper".

Jeg har forsøgt at ændre datafil til til "Arkivmapper" som standard og så åbner Outlook fint, men kun med adgang til mine mails fra 25.08.2021.

Jeg kan ikke få adgang til "Private mapper" eller ".Icloud".

Er der én der kan hjælpe?

De bedste hilsner, Sille
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2021 - 09:26 #1
Avatar billede Sille Praktikant
01. september 2021 - 09:43 #2
Hej Claes,
Tak for dit svar. Jeg har forsøgt at reparere outlook.pst, men der får jeg en anden fejl meddelelse: "Reparationsværktøj til Indbakke kan ikke genkende filen. Ingen af oplysningerne kan genoprettes"
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2021 - 11:29 #3
så er eneste anden vej, at genindlæse din sikkerhedskopi.

men tjek lige, om der findes en outlook.old (hvis der er flere, så tag den nyeste) i samme mappe som .pst-filen.
hvis der er, så luk outlook ned (som du også gjorde under scanpst.exe) og omdøb .pst-filen til fx .pst2 og derefter kopier outlook.old til outlook.pst
start outlook, og tjek - den skal muligvis bruge tid på at hente mails, så luk ikke ned igen lige med det samme, og luk pænt ned. hvis det ikke vil, så slet den 'nye' outlook.pst, og omdøb .pst2 tilbage til .pst
Avatar billede Sille Praktikant
01. september 2021 - 11:40 #4
Ingen outlook.old :-(  Jeg prøver at genindlæse sikkerhedskopi. Tak for din hjælp!
Avatar billede wjens Guru
01. september 2021 - 16:03 #5
Outlook 2007 er et program med mange år på bagen og kan nemt give nye problemer. Overvej at skifte til noget nyere. Enten Microsofts eller et af de gratis alternativer.