Avatar billede brasso Forsker
01. september 2021 - 11:16 Der er 6 kommentarer

Emoji i Outlook?

Hej
Kan man i Outlook oprette en gruppe/ikon til at aktivere Emoji i E-Mails?
Windows 10 har jo en hel stribe Emoji liggende som kan aktiveres med Windows tast plus punktum, men er det også muligt at lægge dem på båndet i Outlook så de er let tilgængelige?
Avatar billede KHN Guru
01. september 2021 - 12:44 #1
For at få et udvalg af smileys, kan du bruge genvejstasten:
Windows Key + .
Altså hold Windows tasten (den til vestre for Alt) nede mens du trykker på punktum.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2021 - 14:39 #2
det ville svare til at have et 'A' på linjen, og den så skrev et A når du klikkede på den - det kan man ikke.
Avatar billede brasso Forsker
01. september 2021 - 15:16 #3
#1. Det var jo det jeg skrev i spørgsmålet, så den kender jeg godt. Det var ikke det spørgsmålet egentlig gik ud på.

#2 ????????????????? Ander ikke hvad du mener?

Spørgsmålet går på om man i Outlook kan lægge en Gruppe/Genvej på båndet i toppen, så man kan udvælge emoji derfra, i stedet for at bruge FLAG+ Punktum?
Avatar billede brasso Forsker
01. september 2021 - 15:17 #4
😘 👀 Indsat ved at aktivere FLAG + Punktum.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2021 - 15:40 #5
emoji er et tegn - på linje med et bogstav. Du kan have fuldt touchtastatur liggende i systembakken nederst til højre. Så kan du blade mellem tegn og emojis - og bruge det frit i alle programmer, der understøtter det.
Højreklik på processlinjen, og vælg 'Vis knap på berøringstastatur' ℃ er bla der.
Avatar billede brasso Forsker
01. september 2021 - 21:12 #6
#5 Tak. Godt tip, men ikke lige den løsning jeg efterlyser.