Avatar billede nu_igen Professor
02. september 2021 - 10:59 Der er 5 kommentarer

Scanner: Canon CANOSCAN 9000F

Jeg vil gerne scanne til en destinationsmappe, men kan ikke finde ud af at gøre det. I dag scanner jeg til en mappe på skrivebordet og derfra til den endelige mappe. Er der nogen, der har kendskab til denne scanner?
Ingeborg
Avatar billede falster Ekspert
02. september 2021 - 12:09 #1
Der er sikkert flere muligheder for det, som du ønsker. En løsning kunne være at anvende Canons "MP Navigator EX", når du scanner. Der kan destinationsmappen vælges.

Hvis den ikke er leveret sammen med din scanner, kan den downloades:

https://www.cannon-drivers.com/canon-mp-navigator-ex-canoscan-9000f/
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2021 - 15:57 #2
Er det standard sted den automatisk scanner til?
Hvis du selv har valgt skrivebordet burde du kunne vælge den destination du ønsker.
Avatar billede nu_igen Professor
02. september 2021 - 17:00 #3
Den scanner automatisk til en mappe på skrivebordet, som jeg har kaldt SCANNING. Jeg husker ikke om jeg selv valgte den mulighed. Det er jo ikke hver gang scanningen skal i samme mappe, derfor kan jeg ikke finde ud af at definere en mappe ved scanningen. Der er ingen option at vælge.
Spørgsmålet kan nok kun besvares af en person, der ejer samme scanner idet alle vejledninger findes på skærmen.
Avatar billede milter Ekspert
02. september 2021 - 18:01 #4
Prøv at læse linket herunder:

https://community.usa.canon.com/t5/General-Printer-Discussion/How-does-one-change-the-folder-to-which-scanned-images-are-saved/td-p/37614

Jeg har selv en Canoscan 9950F, som hører til samme "familie" som din, men jeg benytter tilsyneladende en anden metode end dig. Jeg scanner aldrig via knapperne på min scanner og de programmer, som fulgte med scanneren, altid kun via mine billedbehandlingsprogrammer. Det giver en anden arbejdsgang, hvor jeg vælger mappe i billedbehandlingsprogrammet.
Avatar billede falster Ekspert
02. september 2021 - 18:19 #5
Enig med milter.

Jeg har også en (anden) Canon scanner.

Jeg mener, at du "bliver nødt til" at starte MP Navigator EX.

På forsiden er en ikon/knap, der hedder "Gem".

"Gem indstillinger" - "Gem i:" findes så midt i dialogen, hvor du kan indstille gemmemappen.