Avatar billede Jadl_2990 Juniormester
03. september 2021 - 09:43 Der er 4 kommentarer

Vis værdien i cellen, ikke formlen

Microsoft® Excel® til Microsoft 365 MSO (16.0.14228.20216) 64-bit

I Ark1, A1 er der en Sammenkædning af A2 og A3. A7 er hans mail.
Jens Petersen : Jens : Petersen
Jeg kan ikke huske hvordan A1 "opdateres" så der ikke står "=sammenkædning(A2;A3..." men "Jens Peter"
Kan du?

I Ark2, D5 er der et =XOPSLAG(D4;Ark1!A:K;7;"ingen mail") i D4 er Jens Petersen valgt fra en liste, som indeholder Ark1!;A:A
I D5 står der "=xopslag..." i stedet for den mail som relatere til Jens Petersen og som står i Ark1,A7.
Det må være samme udfordring.

Når jeg vælger et navn fra listen, så sker der det at Xopslag ikke finder den tilhørende mail i samme række col.7.

Det ser ud til at værdien 7 rækker nede f(Ark2, B7)

Prøver lige med "Vopslag" i stedet for..
Er der en holdning til dette?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. september 2021 - 09:57 #1
Du kan få vist formler i alle celler ved at trykke på CTRL+` (det lille mærke er et accent grave = shift + tast til venstre for backspace og så et mellemrum).
så skifter en celle fra at vis værdi til formel / eller omvendt
Avatar billede store-morten Ekspert
03. september 2021 - 10:10 #2
Eller på fanen: Formler --> Formelrevision --> Vis formler (til/fra knap)
Avatar billede Jadl_2990 Juniormester
03. september 2021 - 10:53 #3
De to forslag er gode og ændre næsten alle formler.
Jeg har dog celler som IKKE skifter????
Avatar billede Jadl_2990 Juniormester
03. september 2021 - 11:17 #4
Ups! Cellerne var formateret som tekst, så skifter de jo ikke. ;-)