Avatar billede fpen2015 Juniormester
03. september 2021 - 14:54 Der er 6 kommentarer

Hastigheds problem

Hej alle.

Jeg skriver, da jeg har været i dialog med yousee support men de har henvist mig til en teknikker som ringer mandag. Jeg tillader mig derfor alligevel, at høre om nogle har et bud i denne problemstilling jeg går i.

Jeg har igår haft en teknikker ude for, at upgradere mit internet fra 300 mb til 1000 mb (Det var min kæreste der var hjemme). Teknikkeren vurderede ikke der skulle nyt modem til. Når jeg går på www.mitwifi.dk står den som 1000mb / 100.
Når jeg går på www.fast.com laver den resultatet på 300 mb. Hvilket vil sige den ikke har forøget min hastighed. Jeg har prøvet på kabel og 5gz på forskellige computer og ipads.

Nogle råd?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. september 2021 - 16:31 #1
hvis du er via kabel (ikke fiber) så er deres hastighed 'op til 1000' og ikke garanteret 1000 altid/hele tiden. Så med kabel, så er det op til, hvor mange brugere, der er i det antennesystem, som du er en del af.
Avatar billede fpen2015 Juniormester
03. september 2021 - 18:37 #2
Den er jeg med på men den har ikke rykket sig over 300 mbs. Hvilket var det jeg havde før. Og når jeg er eneste bruger i huset rykket den stadig ikke 300.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. september 2021 - 18:54 #3
klag til uc - deres tekniker har svigtet, og du burde måske have ny modem/router. Typisk vil deres support sende den til dig uden beregning, og de vil ikke have den gamle tilbage (de kan se på hjemmekontoret, hvad du har)
Avatar billede jk45 Forsker
04. september 2021 - 05:31 #4
Det er meget sjældent et router problem. Der er 2 muligheder enten har han fået set forkert og ikke skiftet dit stik til et doxis 3.1 stik og ellers mangler der bonding på. Den skal som regel aktiveres manuelt af teknikeren når han kommer og går i gang,
Avatar billede fpen2015 Juniormester
06. september 2021 - 16:55 #5
Jeg har netop talt med teknikker som henviste mig til denne speed test https://play.google.com/store/apps/details?id=org.zwanoo.android.speedtest&hl=da&gl=RU den skulle være retvisende. Her vidste den også min forbindelse til 951 mb og 113 upload
Avatar billede Peter Guru
25. september 2021 - 16:53 #6
Jeg har en 1000/500 forbindelse via Hiber og Ookla måler på kabel 929.31/527.07 Mbs og det er stort set det samme på wifi.