Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
05. september 2021 - 13:31 Der er 6 kommentarer

Printerdriver

Hej

Min printer er en HP Officejet 4654.
Jeg har en HP Laptop, hvorfra jeg ikke længere kan udskrive på denne printer.

Det skal siges, at jeg har en anden Laptop, 2 mobiler og 2 tablets, hvor jeg kan sende dokumenter m.m. til printeren, der udskriver dem.

Hvordan downloader/køber jeg en driver til min Laptop.
Jeg er overbevidst om, at min Laptop mangler en printerdriver.

Jeg har forsøgt ALT, hvaf HP foreslår, men tror, jeg ved en fejl er kommet til at slette noget software på min PC.

Håber en af jer kan hjælpe mig.
På forhånd tak
Avatar billede KHN Guru
05. september 2021 - 13:37 #1
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
05. september 2021 - 14:07 #2
Hej igen

Dette har jeg også forsøgt, men fik ikke installeret en printerdriver.
Avatar billede KHN Guru
05. september 2021 - 14:53 #3
Når du prøver at installere printerdriveren kommer der så en fejlmeddelelse - hvis ja, hvilken?

Prøv også at tjekke dine systemfiler

1) Åben Windows Powershell som administrator eller
CMD som administrator.

2) Skriv hvor markør blinker, de viste kommandoer og tryk Enter.

A) sfc /scannow og tryk Enter
B) DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth og tryk Enter
C) DISM.exe /Online /Cleanup-Image /Scanhealth og tryk Enter
D) DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth og tryk Enter
E) DISM.exe /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup og tryk Enter

Du behøver kun at køre punkt A, hvis den ikke finder nogle fejl efter scanning.
Avatar billede KHN Guru
05. september 2021 - 15:01 #4
#2 Dette har jeg også forsøgt - skriver du.
Er det kun printerdriveren du har forsøgt dig med eller gennemgået alt i det link jeg henviste dig til?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
06. september 2021 - 07:30 #5
Du skriver "ikke længere har forbindelse". Så det har virket. Der er mit første gæt din printer har fået en ny IP adresse på dit netværk og du dermed ikke kan forbinde til den mere fra din laptop. Med andre ord. Den opsætning som din laptop anvender passer ikke mere da IP adressen er ændret.

Kontroller på følgende måde:
Kontroller netværksstatus på printeren hvor du kan se IP adresse. Find nu hvilken IP adresse din opsætning af printeren har på din computer. Disse 2 IP adresser SKAL være ens.

Løsning for dette:
Reserver IP adressen til printeren i din router så den ikke kommer til at skifte IP adresse igen. Eller giv den fast/statisk IP adresse udenfor IP range pool i routeren.
Fjern printeren på computeren. Søg efter printeren igen. Eventuelt se netværksstatus på din printer og se IP adressen som så kan anvendes ved søg printer. Når den er fundet/forbundet installeres driveren.
Avatar billede KHN Guru
06. september 2021 - 10:50 #6
Jeg går ud fra at du har kørt fejlfindingsværktøjet for at løse printer problem - hvis ikke, så prøv at kør den.