Når du prøver at installere printerdriveren kommer der så en fejlmeddelelse - hvis ja, hvilken?
Prøv også at tjekke dine systemfiler
1) Åben Windows Powershell som administrator eller CMD som administrator.
2) Skriv hvor markør blinker, de viste kommandoer og tryk Enter.
A) sfc /scannow og tryk Enter B) DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth og tryk Enter C) DISM.exe /Online /Cleanup-Image /Scanhealth og tryk Enter D) DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth og tryk Enter E) DISM.exe /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup og tryk Enter
Du behøver kun at køre punkt A, hvis den ikke finder nogle fejl efter scanning.
Du skriver "ikke længere har forbindelse". Så det har virket. Der er mit første gæt din printer har fået en ny IP adresse på dit netværk og du dermed ikke kan forbinde til den mere fra din laptop. Med andre ord. Den opsætning som din laptop anvender passer ikke mere da IP adressen er ændret.
Kontroller på følgende måde: Kontroller netværksstatus på printeren hvor du kan se IP adresse. Find nu hvilken IP adresse din opsætning af printeren har på din computer. Disse 2 IP adresser SKAL være ens.
Løsning for dette: Reserver IP adressen til printeren i din router så den ikke kommer til at skifte IP adresse igen. Eller giv den fast/statisk IP adresse udenfor IP range pool i routeren. Fjern printeren på computeren. Søg efter printeren igen. Eventuelt se netværksstatus på din printer og se IP adressen som så kan anvendes ved søg printer. Når den er fundet/forbundet installeres driveren.
Jeg går ud fra at du har kørt fejlfindingsværktøjet for at løse printer problem - hvis ikke, så prøv at kør den.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.