11. september 2021 - 12:41 Der er 2 kommentarer

Password beskyt et bibliotek i windows 10 pro

Hej Alle

Jeg har ramt en mur og søger derfor hjælp herigennem. Har afsøgt denne hjemmeside for lignende problem uden held, og goolge er heller ikke særlig behjælpelig med netop min udfordring.

Jeg ønsker, på et netværksdrev som alle i gruppen har adgang via Microsoft Azure storage i deres stifinder, at kunne "afspærre" visse biblioteker idet disse kun skal kunne tilgås nøgle personer. Jeg er ikke interesseret i at zippakke hele biblioteker for så at bruge uanede mængder af tid på at kryptere og herefter dekryptere en masse filer hver gang jeg skal have adgang. Mit mål var blot at der popper et vindue op når man dobbelt klikker på det specifikke bibliotek og her indtaster man et password for at få adgang. Når man går baglæns i stifinder ud af biblioteket eller lukker stifinderen, skal man på ny spørges om password når biblioteket dobbeltklikkes på igen. Alle computere er Windows 10 pro operativsystem.

Jeg har set batch filer som man skal køre igen og igen for at låse op og i samt den med højreklik på bibliotek, avanceret og vælg herefter krypteret, men det skidt virker overhovedet ikke.

Håber nogen har en løsning, gerne med et betalings program hvis dette er bedste løsning.

På forhånd tak.

MVH
Morten
17. september 2021 - 13:36 #2
Hej F-arn

Tak for info. Det ligger over min fatteevne, så jeg tager snakken med min Microsoft kontakt for Azure, så må vi se om der findes en Microsoft løsning, eller om jeg skal bruge en eller anden snedig app som kan klare det. Man synes jo at opgaven er ligetil at få løst, men det er den åbenbart IKKE :-|