Avatar billede bas Forsker
11. september 2021 - 14:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PDF Reader udskriv vha. wildcard

Hej
Jeg er usikker på, om jeg har valgt den rigtige kategori, men nu prøver jeg.
Jeg vil gerne have Foxit PDF Reader til at udskrive forskellige PDF filer fra en bestemt mappe. Det skal ske vha. en command line.
Jeg kan godt få det til at fungere, når jeg skriver /p stien og et konkret filnavn, men det skal gerne fungere med wildcard i stedet.
Jeg har prøvet at tilføje *.*, men Foxit PDF Reader skriver bare, at filen ikke findes.
Skal jeg bruge en bestemt syntaks, eller kan det mon ikke lade sig gøre med Foxit PDF Reader?

På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
11. september 2021 - 15:52 #1
Du skal nok lave det via vbs og et loop, der bladre mappen igennem. Og så undgå *.* og brug *.PDF i stedet. Der kan vel være andre filer, som programmet ikke kan håndtere…
Avatar billede bas Forsker
11. september 2021 - 16:39 #2
Tak, jeg prøver at lave det som et loop og med *.pdf i stedet. Det ser dog ud til at fungere, hvis jeg i stedet vælger at åbne og printe med Libreoffice Writer. Måske kan Adobe Reader og Foxit reader ikke håndtere wildcard'et *.pdf, eller måske er syntaksen anderledes for disse programmer.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. september 2021 - 16:57 #3
Så bare tag Writer - det er langt lettere end selv at bladre filer igennem og så måske sende 10 print-opgaver til Foxit, mod 1 til Writer.
Avatar billede bas Forsker
13. september 2021 - 15:16 #4
Ved du, hvordan man sætter print til at blive skrevet ud på en bestemt netværksprinter? Jeg tænker, at det måske er noget med print to \\printserver\printernavn - men det er måske ikke så enkelt?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. september 2021 - 16:08 #5
Jeg printer ikke dokumenter ud - men har kopier på andet drev - libreoffice help har dog:
--pt {Printername} {filename1} {filename2} ...    Udskriver filerne {filnavn1} {filnavn2} ... til printeren {Printernavn} og afslutter. Velkomstbilledet vises ikke.
Hvis filnavnet indeholder mellemrum, så skal det være omgivet af anførselstegn.
så det er 'bare' at bruge navnet på printeren, og lige huske --pt
Avatar billede bas Forsker
13. september 2021 - 17:15 #6
Mange tak. Så må jeg nok prøve at erstatte -p med --pt {Printername}.
Jeg må prøve, om det kan fungere med noget i stil med --pt {\\printserver\printernavn}.
måske er det nok med --pt {printernavn}?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. september 2021 - 17:34 #7
og {"\\printserver\printer navn"} hvis der som her er mellemrum i navn - helt som der også skal være i filnavne
Avatar billede bas Forsker
14. september 2021 - 12:20 #8
Tak. Kan jeg tilføje filnavn som wildcard i kommandoen?
Jeg tænker noget i stil med:
--pt {"\\printserver\printernavn"} {*.*}
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2021 - 12:47 #9
den tror jeg ikke på - men prøv (jeg har ikke libreoffice)
{"c:\dokumenter\firma\2021\*.pdf"}
eller hvad adressen nu er... Og jeg er stadig ikke pjattet med *.* 🤨
Avatar billede bas Forsker
20. oktober 2021 - 06:19 #10
Jeg beklager, at jeg først svarer nu.
Det ser ud til at fungere med LibreOffice med *.pdf. :-)
Mange tak for hjælpen.