Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. september 2021 - 22:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Harddisk til Blaupunkt - 32/1330

Jeg optager gerne TV udsendelser på USB stik.
Fungerer fint.

"Bortset fra, at man ikke kan optage ét program - Og se et andet program, samtidigt.
*
Jeg har engang hørt noget om, at man skal have en ekstra harddisk.
Tilknyttet til TV. For at kunne gøre det.
*
Ikke sandt ?
*
Nu ved jeg ikke om det fungerer ?
*
Blaupunkt 32/1330
HD Ready LED TV
Optag og afspil via USB med  PVR funktion
Energiklasse A+
*
Og hvordan jeg skal gribe det an ?
*
Venlig Hilsen og God Onsdag fra Jørn *
Avatar billede kurtba Ekspert
15. september 2021 - 22:30 #1
Det er ikke  korrekt. For at kunne optage en udsendelse, samtidig med at man ser en anden, skal fjernsynet have 2 tv-tunere, og det har dit TV ikke. Det er kun få TV, som har denne feature.
Alternativt kan man købe en ekstra tv-tuner boks og tilslutte en hdmi port, og så optage 1 udsendelse fra denne boks, samtidig med at man ser en anden kanal på tv.
Om man bruger harddisk eller usb stick har ingen betydning - kun om hvor meget man kan gemme.
Hvis man vil købe en ekstra tv-tuner boks, skal man være opmærksom på at købe den rigtige type, som afhænger af om man får signalet ind via kabel, via alm. antenne eller via satellit. Harald Nyborg sælger sådan nogle meget billigt.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2021 - 06:39 #2
Enig i #1. Jeg bruger selv Boxer og har boks med 2 tunere i. Kan faktisk optage 2 programmer samtidigt hvis jeg ikke ser tv.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
16. september 2021 - 09:28 #3
Mange Tak for fin Info !