Avatar billede Pernille Praktikant
20. september 2021 - 14:25 Der er 3 kommentarer

Hvordan åbner jeg låste filer på gammel harddisk

Hej :)
Min gamle pc (med Windows 7) virkede pludselig ikke. Jeg fik afmonteret harddisken og købt et harddisk datakabel, og alt skulle være godt.
Jeg kan også se filerne på den gamle harddisk (når jeg tilslutter den min nye pc), men de er 'låste' og jeg får ikke lov at åbne/taste kode.

Afhængig af hvordan jeg forsøger at åbne filen, kommer følgende fejlmeddelelser:

"Dokumentet kan ikke åbnes. Brugeren har ikke tilstrækkelige med adgangsrettigheder"

"En uventet fejl forhindrer dig i at anvende egenskaber på filen. Hvis du bliver ved med at modtage denne fejl, kan du bruge fejlkoden til at søge efter hjælp til dette problem"
Fejl 0x80071771: Den angivne fil kunne ikke dekrypteres

Hvad skal jeg gøre her???
På forhånd tak for hjælpen
Bh Pernille
Avatar billede claes57 Ekspert
20. september 2021 - 15:36 #1
kan du huske din adgangskode til den gamle pc? så kobl den nye disk af, og sæt den gamle på - log ind, og kopier filerne til usb ukrypteret.
Avatar billede Pernille Praktikant
20. september 2021 - 19:10 #2
Jeg tror, jeg kan huske adgangskoden - håber jeg husker rigtigt.
Hvor kobler jeg den nye disk af? Under indstillinger?... Eller skal den fysisk kobles fra?
(... vil helst være 'fri for' at skrue i min nye pc ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
20. september 2021 - 19:42 #3
Jeg har kun idéer til fysisk afkobling. Måske kommer der en ind over, der kan sætte den gamle på et stik, og via bios ændre boot-rækkefølgen. Det kan jeg kun på 'gamle' pc'er, hvor bios var det, og ikke den nye opsætning - hvor bios ikke er bios, men noget nyt.
Evt - hvis der ikke kommer andre på - så accepter dit #2 indlæg som svar og opret et nyt spg, hvor du spørger om, hvordan man booter på gammel disk på ny pc.