Avatar billede ErikHg Ekspert
20. september 2021 - 19:10 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Billeder vises på telefon, men ikke på pc.

Jeg er løbet ind i et møgirriterende problem: Der ligger omkring 1200 fotos på min Samsung Galaxy XCover 5 Enterprise mobil. De ældste fotos der ligger på mobilen er fra juni 2017. Fra 22/8 2021 og til i dag 20/9 2021, er de fotos jeg har taget godt nok at se på telefonen, men ved overførsel til pc, vises disse fotos (20 stk) ikke,
Proceduren er.
1. Jeg kobler mobilen til via USB
2. Jeg klikker på "denne" computer"
3.  Jeg klikker på "ikon for mobilen”
4.  Der kommer en side op med ”Card” og ”Phone”
5. Jeg klikker på ”Card”, derved kommer 16 mapper frem
6. Jeg klikker på ”DCIM”
7. Jeg klikker på ”Camera”, derved kommer alle billeder frem (i alt 1478) tilbage fra 18/6 2017 til 20/8 2021
Fotos der er taget mellem 20/8 til 20/9 vises ikke på pc´en men, kun på mobilen.
Jeg tror at jeg har fået pillet ved noget således at billederne nu i stedet for at blive indlæst på SD-kortet i stedet bliver indlæst på telefonen
.
Så er det spørgsmålet til 1 million kroner kommer: hvad gør jeg???

Som det tydeligt fremgår er jeg ude på dybt vand, og håber at nogen kan og vil hjælpe. På forhånd tak.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede Erik K Ekspert
20. september 2021 - 19:17 #1
Jeg kender ikke lige den model af mobil, men på min kan jeg åbne kameraappen og derefter klikke på de tre vandrette linier øverst til højre - så åbnes flere indstillinger, bl.a. "Datalager". Den klikker man på og vælger mellem "Gem fotos på mobiltelefon" eller "På SD-kort"

Sådan virker det på telefoner med en "ren" Androidversion, men noget lignende må kunne lade sig gøre på din Samsung.
Avatar billede Erik K Ekspert
20. september 2021 - 19:20 #2
Aaaahrrr - linierne er ikke øverst til højre, men til venstre - det er der tommelfingeren vender mod højre 😊
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. september 2021 - 19:51 #3
Det lykkedes👍👍👍 Jeg åbnede kamera app´en, men der er ingen vandrette linjer til venstre - kun de tre lodrette, hvor man kan lukke alle apps ned. Derimod er der et tandhjul øverst til venstre. Dette klikkede jeg på, og scollede ned til "Lagerplacering". Der stod "Internt lager" og "SD-kort". Der var flueben ud for "Internt lager" så jeg valgte i stedet "SD-kort". Derefter gik jeg tilbage, åbnede kamera, tog to billeder, og koblede derefter mobilen til pc´en og nu var der gevinst: disse billoeder var med.
Det var typisk en "prins pilfinger" (mig selv) der havde været i gang, og havde rodet med noget han ikke havde forstnd på.

Jeg takker mange gange for hjælp for du fik ledt mig på det rette spor. Jeg var ellers ved at spekulere på om jeg skulle nulstille mobil, men det skulle jo ikke være nødvendigt.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede Erik K Ekspert
20. september 2021 - 20:09 #4
Velbekomme.
Nu du skriver det, så husker jeg i grunden godt, at Samsung bruger "tandhjul" i stedet for "vandrette linier" for at åbne indstillinger.

Men det var godt det lykkedes.