Avatar billede andershl Mester
21. september 2021 - 15:19 Der er 7 kommentarer

Recovery fra SD-kort til død android?

Jeg var ude at rejse, debilen gik i lavt batteri og jeg skiftede til batterispare.

Hjemme på hotelværelset ville den ikke starte. Ingen lys, sort skærm, død.

Desværre er SD konfigureret som udvidelse af internt lager, så iflg. beskrivelsen er det specielt formateret og krypteret, så det ikke kan anvendes på andre enheder end den døde telefon.

Har nogen oplevet og løst denne udfordring?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2021 - 15:58 #1
Har du Android igen?
Har ikke erfaring med det du spørger om men så siden her, som måske kan hjælpe dig.
https://www.androiddata-recovery.com/blog/how-to-retrieve-data-from-an-encrypted-sd-card-after-android-factory-reset
Avatar billede andershl Mester
21. september 2021 - 16:27 #2
Det ser ud til at bygge på andre præmisser, nemlig læsning af SD efter factory reset, ikke efter "død debil". Men jeg vil da blive ved at prøve alt når jeg forhåbentlig i morgen har en ny. Det er specielt mine mange mange billeder fra selve dødsdagen, jeg savner.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2021 - 17:18 #3
Problemet her er at den "nøgle" som filerne der er krypteret med, ligger på den døde mobil. Den behøves formodentligt for at åbne filerne. Derudover kan der være en pin kode, men den burde du kunne aktivere med den kode du kender selvom man sætter sd kortet i den nye mobil. Men du vil sikkert ikke kunne åbne noget som helst 😢
Avatar billede INK Ekspert
21. september 2021 - 17:24 #4
En Android er ofte aktiveret med en Google konto. (Kan også være en Samsung konto). Hvis Google, så er billederne nok gemt i Google Fotos i skyen?
Du kan også have sikkerhedskopieret til samme konto.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2021 - 17:26 #6
#4 Ja det er nok den bedste mulighed hvis dette er sket 😃
Avatar billede andershl Mester
21. september 2021 - 17:46 #7
220661: Det er også det, jeg er kommet frem til.
ink: Jeg var i udlandet at rejse, så billederne var ikke nået til min googlekonto. Det ville først ske hjemme på hotellet, hvor der var WiFi...