Avatar billede HansOle Praktikant
22. september 2021 - 11:25 Der er 2 kommentarer

Intel vPro PC til privat brug?

Hej.
Intels vPro modeller er lavet med henblik på erhverv, men mitspørgsmål er om man kan bruge dem som private person.
Jeg leder efter en PC til min søn og har muligheden for at få en i7 vPro som er aflagt fra en virksomhed. Spørgsmålet er så, kan den overhovedet bruges i privat regi?
Det er en ældre model  og tanken var at stikke et GTX 670 i, en ssd plus det ram det kan administrere. Men vil vPro hardwaren forhindre PC'en i at fungere nu hvor den jo ikke er på et styret netværk længere??

Håber der er nogen der har erfaringer med det.

Mvh
Hans Ole
Avatar billede stjans Guru
22. september 2021 - 11:45 #1
Jeg tror ikke den vil være forhindret i at virke grundet netværket, men jeg kan godt være i tvivl om opgradering af GFX samt SSD vil batte; da resten af komponenterne jo også har indflydelse på performance.

Men den vil ganske givet kunne fungere...
Avatar billede HansOle Praktikant
22. september 2021 - 21:13 #2
Okay. Det er en aflagt pc fra et test laboratorie så er lidt spændt på om der kan være noget anit-theft som de ikke har fået disablet, men det vil vise sig. Tænker at se hvad der kan lade sig gøre inden jeg gør meget. Har faktisk allerede en SSF i5, men 670'eren har 2x6pin strøm of det er der ikke tilgængeligt på den. så..