Avatar billede L_Amtoft Mester
23. september 2021 - 14:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

brevfletning, checkboks

Hejsa
jeg har et program hvori jeg kan definere nogle rapporter i bl.a. word.
Rapporterne bruger koderne fra brevfletning.

Men jeg har en udfordring med checkbokse.
jeg vil gerne hvis checkboksen er udfyldt skal der skrives 'JA' i brevet
jeg har forsøgt med {if {MERGEFIELD F3-DKK}="" "NEJ" "JA"}  , men her får jeg svaret JA uanset om checkboks er udfyldt eller ej.
Har også prøvet med  {if {MERGEFIELD F3-DKK}="True" "JA" "NEJ"}  , men her får jeg svaret NEJ uanset om checkboks er udfyldt eller ej.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. september 2021 - 19:02 #1
Bruger du Ctrl F9? (1. Why and How)
https://wordmvp.com/FAQs/MailMerge/MMergeIfFields.htm
Avatar billede L_Amtoft Mester
24. september 2021 - 08:49 #2
har prøvet både med CTRL + F9 (og SHIFT + F9)
og ved at skrive koden (her har jeg været obs på at skrive indenfor de eksisterende { }
begge dele fejler for mig

jeg har en nødløsning. I appen kan jeg lade brugeren vælge JA eller NEJ, vil dog helst at brugeren kun skal markere hvis det er JA
Måske kan jeg klare det ved at svaret på spørgsmålet som udgangspunkt er NEJ
Avatar billede L_Amtoft Mester
24. september 2021 - 11:00 #3
var for hurtig til at læse og tolke på #1 @claes57 indlæg.
Jeg har brugt ALT + F9 og SHIFT + F9
Nu har jeg også lært betydningen af CTRL + F9