Avatar billede haki Mester
27. september 2021 - 15:52 Der er 10 kommentarer

kompatibilitet af ekstern harddisk

Hej

Jeg købte en ekstern harddisk, som er kompatibel med windows 8.1 og windows 10. Den vidste jeg ikke i den første omgang.

Men der er windows 7 på min PC.

Kan man gøre noget med det, således at min PC bliver i stand ved at bruge den nævnte ekstern hardddisk?

Jeg vil bare nævne, at jeg allerede har åbnet kasse med HDD, som betyder, at jeg ikke kan returnere HDD til Butik.

I forvejen tak for hjælp
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2021 - 16:06 #1
Er den synlig i diskhåndteringen kan du formatere den så den kan bruges?
Måske er det bare et drevbogstav den skal have?
Fortæl hvilken status den står som hvis den er synlig i diskhåndteringen?
Avatar billede haki Mester
27. september 2021 - 16:08 #2
Tak for dit svar

Altså, den er usynlig i diskhåndteringen!
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2021 - 16:11 #3
Prøv at gå i enhedshåndteringen. Tryk på fanen vis og tjek af vis skjulte enheder.
Bliver den synlig så?
Hvis det er en 2,5" disk kan du risikere dine usb stik ikke leverer nok strøm, og så skal du bruge et dobbelt stik som du sætter i computeren.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2021 - 22:14 #4
😂🤣😆

https://www.microsoft.com/da-DK/windows/windows-7-end-of-life-support-information

-Der er stort set ikke meget at hente, hvis ekstern harddisk ikke foreviser support for Windows 7, når dette understøttelse er ophørt. Det kan du nok bekræfte når du også finder ekstern harddisk model på hjemmesiden, vil det nok begrænse understøttelse for dette også på grund af teknologien er videreudviklet på grund af for mange sårbarheder.

Opgrader dog bare til Windows 10, er køb seneste Pac med muligt Windows 11 med inkluderet.

-Hopper af her.
Avatar billede kulawig Professor
28. september 2021 - 10:11 #5
lad os tage det fra en ende af ...
1. jeg formoder det er en USB disk ? ( du kan med fordel oplyse os om computermodel og modelnavn på HDD)

hvis ja .. bliver den vist i enhedshåndtering ??, ellers kan problemet være manglende strøm fra USB port som #3 skriver (hvis der er en USB port med blå plastik, prøv den)

hvis den bliver vist i enhedshåndtering, åben "computer administration" og tryk på diskhåndtering
læg mærke til hvilke diske du har (disk 0, disk 1 osv)
pil disken fra og tryk "handling" og "opdater" ... er der nogen diske der forsvinder ??

hvis ja sæt den til igen og tryk "handling" og "opdater" , højre klik på partitionen og tildel et drev bogstav

mvh
michael
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. september 2021 - 12:53 #6
Det undrer mig meget at harddisken ikke skulle være kompatibel med Windows7 - eller XP eller Linux  - selv om det ikke er nævnt.  Jeg tror der er noget galt med din Windows installation.  Prøv evt. på en anden komputer eller  en Linux live på din komputer.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2021 - 14:19 #7
Enig i #6.
Men skulle det være tilfældet at selve boksen ikke har driver til Win 7 bliver du nødt til at finde enten en harddisk dock eller en sata/ide adapter der er kompatibel hvis du vil  forblive på den ikke supportede Windows 7.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2021 - 14:21 #8
Avatar billede haki Mester
28. september 2021 - 17:58 #9
Tak for Jeres SVar

Jeg opgradere til windows 10 og så er problem løst.

Tak endnu gang

Mvh
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2021 - 18:46 #10
#9 Husk du (formodentligt) stadig kan bruge Windows 7 licensen til at komme op på Windows 10.