Avatar billede 450025 Ekspert
28. september 2021 - 08:08 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø

øøøøøøøøøøøøøøøøø
Dette spøøøøøøømål harjeg stilt før men det ga intet svar for meg mulig ukjent.

Jeg harhellt ny computer 1 uke Gammal    -  Butikken stod å måpte hadde ikke svar  den var ny  -  Jeg har prøøøvd med 3 Tastatur samme problem-

Brukt disse Tastatur på andre computere har ikke det problem på dem. der - da står jeg fhelt  f  ast    Så kan det ikke være  -  mine tanke er dette må være en innstilling et sted men hvor?

Har Win 10  samt Google chrome som  Nettleser  -  er der lys i tunellen et sted?
Ellerer dette heltet fra  Microsoft sine oppdateringer ?    Talkk for hjelpen.
Avatar billede posten Ekspert
28. september 2021 - 08:31 #1
hvad er så dit problem med disse tastaturer ???
Avatar billede falster Ekspert
28. september 2021 - 12:06 #2
Her er nogle tips - men måske har du prøvet dem:

https://helpdeskgeek.com/how-to/fix-repeating-keys-with-these-tips/
Avatar billede 450025 Ekspert
28. september 2021 - 14:39 #3
# 1 Posten
Hei Deree Dere Tastaturet brus på vanlig måte Tråløøøøst med med samme mus  alt fungere fint untatt ØØØØ lOverskriften er lidt spesiel .  Det er denn ØØØØØØØo øø øøøøøøøø også øøøøøøøøøøøøøø.øø
# 2 Falster Samme svar til deg. Aalle 3 er  Loggiteck det skulle være et kjent merke
men jeg skal se nermere på denne lenken - jeg har ikke prøøøøø vd dem enda men det er iriterende vilnevne språk Norsk Bokmål om det forteller noe . Takk så langt.
Avatar billede 450025 Ekspert
29. september 2021 - 05:20 #4
Hallo Dere har jeg feil over skrift? Vil en ny gi flere svar jeg tre nger hjelp -

ØØØØØØ er en bokstav som brukes både i Danmark og norge.

Jeg kan jo skrive Olboks  -  Kjoleboks -  blirsikkert forstått  -  Klopenhavn  men foler men for meg er det bare så dumt faktisk  -  Språket står på Norsk Bokmål.

3 Tastatur Logiteck relatv nye -  dem virker normalt på andre computere  med ØØØØØØØØØØØ
Her sitter jeg med helt nycomputer 1 uke gammal.
Alle kløøøøøøøøøøø seg i  Hovedskallen  og forstår ingen ting.    Ikke jeg heller..

Det er lov å tro kanskje kan det være en innstilling i nye computer.
Jeg bare gjetter dette  føøøøøøøøø meg lidt dum faktisk.

Nå er den satt opp og fungere helt utmerket ellers  -  En Garanti sak senne den til Bankok nei det orkerjeg ikke.  Jeg trenger flere løøøøøsninger om noen har det Takk
Avatar billede 450025 Ekspert
29. september 2021 - 07:28 #5
Nå har jeg sittet her og fiklet 1 Time med  ØØØØØØØØØØØØ uten og finne en lsning.
Så  kom der en på besøøøøøø her en Gammal Venn har ikke set han på 6 Mdr.
Jeg forklare mitt problem med øøøøøøøøøøøøøø og han viste svaret.

Jeg tror det ikke enda Sorry.Har det klikket for meg?

Du har tidligere  kjøøøøøøøø pt    Laptopp i Norge også Stasjonær computere for og få Kvalitets maskiner  -  Jeg har mine fra Sverige enda og der er der ikke problemer med    men jeg har også kjpt til kona mi og den har samme sykdommed øøøøøøØØØØØØØØØØ en.

Alle computere her både billige og dyre  uansett  så har dem sette problem med øøøøøøøøøøøø.-      du har en Søøøøøøøøn    i huset her vekk han spøøøøøøøøøøør om du kan få starte hans computer        og det gjore jeg da.-Den hadde samme Problem er det mulig?
. Så ringte jeg en Venn her flere Km fra meg.
Fortel meg 1 ting hva med ØØØØØ    ja det er det samme her nen jeg bryr meg ikke med dette jeg bruker  - O - i  stedet. Lever med dette.I tilleg har jeg Word den har Stavekontrol og retter oftes feilen.

Er din computer kjøø her i Thailand  ja sa han  og den var ikke billig men meget God flot og bruke også..
Da her jeg fått svaret men tar gjerne imot enkommentar om dette. Er Dere enige da er tråden Løøst og jeg villukke denne tråden da.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2021 - 10:46 #6
Jeg bruker oversettelsesverktøy her, men det er litt vanskelig å gi råd når vi ikke kan hjelpe eller feilsøke uten å se en feil.

Men vi forestiller oss at dette kan gjentas til Microsoft -teamet fra ved å søke eller starte "Få hjelp" -appen. I denne plattformen kan du beskrive problemet ditt med språkpakken på norsk spesifikt symbol 'ø' dupliserer flere ganger, som til tider ikke stopper.

Det ville være meningsløst å feilsøke når det er en språkpakke for norsk som kanskje ikke fungerer som den skal.

Har du prøvd å bytte til dansk, og det fremdeles gir samme feil?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2021 - 10:55 #7
Prøv å installere Logitech Options -programvaren. Dette er en nyere utgave og predisessor av Logitech Setpoint '. Logitech Setpoint opprettholdes ikke lenger siden slutten av 2020.

https://www.logitech.com/no-no/product/options
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2021 - 10:56 #8
Rettelse: Prøv å installere Logitech Options -programvaren. Dette er en nyere utgave og forgjenger for Logitech Setpoint '. Logitech Setpoint opprettholdes ikke lenger siden slutten av 2020.
Avatar billede 450025 Ekspert
29. september 2021 - 11:36 #9
Hallo Jørgen B -  Du har gitt meg hjelp før.  Jeg er tbare trett nå det har vert masse jobb med ny computermen for jeg ser nesten ikke.
Men alt har gått helt fint.
Jeg skal sjekke dine Tips men trenger nok lidt tid.  Jeg skriver på Norsk for også jeg bruker oversetter når det er nødvendig.
Men jeg Takker for dine Tips fordi jeg syntes at dette er merkelig at denne  Ø ikke finnes på alle computere selv i Thailand.
Jeg vil prøøøve om det virker i Danmark.
Men hva med VPN da er jeg jo i Norge.-  jeg år jo Norsk TV  med VPN får jeg Dansk TV men det er kanskje ujje det samme som bytte språk?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2021 - 12:18 #10
Hvis du ikke bruker samme VPN som tidligere, husk at jeg ikke vet om du brukte en før eller ikke.

Men personvernvennlige er Mullvad VPN og NordVPN. Min bror bruker Mullvad når den har Wireguard -kryptering. Wireguard -kryptering er den nyeste verdens beste og raskeste kryptering sammenlignet med OpenVPN med deres lange krypteringskoding, på den annen side har Wireguard -kryptering langt mye mindre koding når den bruker nyere kryptering.

For å kunne bruke Wireguard -kryptering må du sørge for å konfigurere det for å bruke det, ellers vil det normal OpenVPN -kryptering.

Jeg bruker personlig NordVPN når den også har Wireguard -kryptering kalt Nordlynx.

Her ser jeg 60 'Wireguard' norske lokasjoner, og 120 'OpenVPN' posisjoner jevnt fordelt av to protokoller på 60, ​​også flere andre protokoller for NordVPN.

Mullvad har 4 'Wireguard' norsk beliggenhet, 1 'Bridge' norsk beliggenhet og 8 'OpenVPN' norsk beliggenhet, her ser jeg ikke hvordan det er delt inn.

I utgangspunktet er valget ditt, om du vil bruke Mullvad eller ikke. Jeg synes Mullvad er utmerket, og de tilbyr å blokkere annonser og skadelig programvare utenfor esken, de har også DNS ​​for dem, som NordVPN ikke tilbyr, men kan aktivere såkalt 'CyberSyc'. Mullvad gir informasjon om DNS -en sin og tilbyr til og med å legge denne til i nettleseren din. NordVPN tilbyr bare 'CyberSec' og grunnleggende DNS, men ingenting til nettleseren din, så det er på egen hånd å velge hva du vil bruke fra tredjepart for DNS-Over-HTTPS.

NordVPN
https://nordvpn.com/no/

Mullvad VPN
https://mullvad.net/no/
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2021 - 12:29 #11
Åh, ja glemte å nevne at Mullvad tilbyr å sikre 5 enheter på en konto. Og NordVPN tilbyr å sikre 6 enheter på en konto.
Avatar billede 450025 Ekspert
29. september 2021 - 13:08 #12
Ingen jeg klare ikke m og det skal prøves  jeg har tid nok  klare bare ikke og sette opp nå. Sorry.
Avatar billede 450025 Ekspert
29. september 2021 - 23:01 #13
Hei Jøøøørgen B.  Nå har jeg prøvd  VPN både til Norge og Danmark det hjalp ikke ta opp Kampen med Loggiteck orker jeg ikke masse språk og oversetninger.

Jeg har nå en ny computer som bare er helt strålende fungere så fint her -  jeg føler jeg har tapt  om jeg ikke får flere tips?

Jeg bruker Norsk Bokmål der er der Stavekontrol og da kommer Ø avtomatisk opp.  Lidt
tungvint men får leve med dette desverre. Men Takk for din støte og hjelp fra deg-
Hilsen fra Thailand
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2021 - 23:15 #14
Jeg vet ikke hvorfor du plutselig spurte om VPN, da jeg i utgangspunktet spurte om å endre språkinnstillinger på Windows, for å se om problemet ville forsvinne hvis du prøvde andre nordiske språk.
Men jeg synes dette har gitt deg flere oppgaver enn løsninger. Ja, la oss gå med på å stoppe her for nå, og vi håper at problemet vil bli løst senere.
Avatar billede 450025 Ekspert
30. september 2021 - 00:29 #15
Hei Jrgen B jeg har ikke gitt opp enda - hvorfor jeg prøVPNja det var bare en tanke det. Og ded kan henne at Ø vil fungere i Danmark.
Og tror du har rett - Men om du har rett.
Så må jeg tilbake til mitt vanlige språk igjen - jeg er ikke Dansk lengre og skal jeg skrve på Dansk til andre da tror dem jeg er blit Gal. og det har klikket helt for meg?

Du har vert fantasisk og har hjulpetikke bli fornermet da blir jeg ikke glad. Jeg vil fortsette og lete om der finnes en Løsning ind til jeg klare dette vil jeg bruke stavekontrol denretter form  O  til  Ø og det bruker jeg når skriver nå via Word - kopier og limer in i computerword jeg må gå den tungvinte veien for jeger veldig Synshemmet 85 år forstår du dette  jeg på grunn av dette med Synshemming si Sory Sory 10 gange om dagen for ingen vet ikkehva det betyder og være Synshemmet.
Jeg skrikver omtrent i Blinde jeg bruker 2 sterke lyskildet jeg kjenner hver eneste tast og hvor den er også den FORBANNA  Ø  en.
Kan du ha en fin dag Sorry at jegskriv så til deg men prØv og forstå meg.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2021 - 11:35 #16
Jeg ved ikke om jeg kan svare dig Arne men forsøger. Jeg så godt spørgsmålet da du stillede det.
Regional sprog  og tastatur layout skal jo passe til computeren. Har den tastatur layout du slet ikke skal bruge så fjern dem. Jeg har kun dansk og Engelsk på mine comptere og den står til dansk. Tjek at dit tastatur lauout også er qwerty som er standard i skandinavien
Og at driveren der er installeret til hardwaren skal forstå hvilket tastatur der er tilsluttet.
Vil anbefale du kigger lidt på video her https://www.youtube.com/watch?v=kWIfL7Hbx5s
Det er nemmere end jag skal skrive en længere indlæg.
Avatar billede 450025 Ekspert
03. oktober 2021 - 13:45 #17
+J/4eg r trett nå men jeg vil prøøøø og tortelle nå hva jeg gjøøøøøøøø r.
Undskyld skrive feil?
Jeg flernet nye computer helt og så satte jeg opp den gamle igjen den er 8 år og kjpt i Norge da jeg var på Ferie der.

Den virke med ø ØØ uten problem på den gamle maskin het greit.
ikke trykke så hard.

Nå er jeg tilbake på nye computer igjen  da har jeg dette øøøøøøøøø    øøøøøøøøø  bruker nå en hammer på ØØØØØ og det er feil.
Aktså på 8 års gammal Data virker alt.
På Ny Data med  2 Tastatur viker ingeuten og bruke en Hammer?

Dette forstår jeg ikke noe av?
Hvor er feilen  Tasr\tatur Nei dem er i orden - Cimputer og instilling vet ikke - jeg må kanskje leve med dette for altid.
En Venn sa min computer erkjåt i Norge.
Konas computer er kjt i Thailand  og den har problemer med ØØ .
Må jeg gi opp ? ? ? ? ?
Kommer ikke computer fra samme sted Kina Taivan etc jeg bare gjetter dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2021 - 14:17 #18
#17 Har du læst og forstået det jeg skrev om hvad du skulle tjekke?

Har du set og forstået  videoen?
Har du tjekket driver?
Har du set om der er en opdateret driver til tastaturet under "vis valgfrie opdateringer" under Windows Update?
Har du forsøgt at køre fejlfinding på tastaturet også derinde fra?
Der kommer ikke nogle tilbagemeldinger på om du har forsøgt noget af delene, og så løses problemet ikke.
Avatar billede 450025 Ekspert
03. oktober 2021 - 16:32 #19
Nei jeg skal se video ja men klare detikke nå jeg er så trett  -  jeg har mange problem Kona har vert borte i 4 MDR - Begravelse kommer ikke tilbake corwit stopper hu- nektes og reise.
Jeg har Kolaps i rykken med store smerter nå.
Jeg har satt opp ny cumputer det var vellykket untatt ØØØ
Jeg har bytet om fra Gammal tl ny computer og motsatt også-Jeg har prøøøøøøvt 3 Tastaturer- uten det hjalp- Jeg har ikke hatt kapasitet til og se Vidio enda-Nå er det like føøøø jeg kolapser selv
Og jeg må ta hensyn til meg selv og Helsa
Jeg er85 år jeg gir ikke opp men jeg må bruke tiden fornuftiig
Jeg nekter og slå i stykker nycomputer.
Har jeg forklart hvordan jeg har det?
Der er ingenhjelp og få her jeg bor.
Nå er det Godnatt for i dag orker ikke mer nå beklager forstår i ikke dette ja da må jeg bare lukke tråden for godt
Jeg har hele akfabeter sine Bokstaver og jeg kan bruke en Ndlsnin og skrive    O
erdet vanskelig og forstå.
Er Fanden sulten så spiser han Fluer han.
Avatar billede 450025 Ekspert
04. oktober 2021 - 08:37 #20
Jeg har spurt Lokalt men ingen klare og hjelpe meg selv om dem ser. Og der er jeg nå.Jeg nekter og forlate en dyr flott computer som fungere helt strålende ellers.Før jeg gir gir opp har jeg 3 valg.Alt er helt avhengi av oppdatering på komputer og det er gjort ink Språk Norsk Bokmål.1. Jeg kan bruke Stavekontroll når jeg skriver - da blir O til Ø men meget tungvint er mitt svar.2. Leve med det som det er og være glad for at den fungere som den gjør untatt Ø.3  Er der ikke flere løøsninger så lukker jeg tråfen og gir opp.Men venter lidt til kanske    som kan løse oppgaven.Jeg har fortalt min helse tilstand og alder og kan ikke vente all Verden. Men slutte og bruke computer blir siste valg for meg. det er en del av livet mitt -Yakk for stytte så langt. Hilsen fra Thailand.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2021 - 08:54 #21
Løsningen er sikkert du skal have en norsk it supporter der kan klare det fra fjernskrivebord. Kunne være Teamviewer eller Anydesk.
Avatar billede 450025 Ekspert
04. oktober 2021 - 09:57 #22
Teamviewer 220661 det er en ære og få sådan opbakk fra deg.Den tankenhar jeg tenkt flere gange og prisen er vert det ikke i Tvil.
Om jeg har hat computer siden versjon 98 så har jeg alldri hatt behov for dette før nå.
Dette område er heltnytt formeg  vet ingen ting om dette og hvordan?
Jeg må finne et sådan sted og stille spørsmålet - jeg må bare lese meg opp lidt først
Har du enlink som omfatter dette så Takk.
Men jeg må få tid på meg motogså og har du lest lidt om min helse tilstand forstår du.
Deyye har ingen ting med saken og gjøre så ikke svar på dette. Jeg erUtlending i et fremmet lans corwit jeg regristrerte ca 1 mai  fikk svar  Registrasjonen din er vellykket var svaret - jeg har purret 3 gange ikke et ord -kona er Thai - hun fikk 3di spryte i dag-
Hun fikk med seg svaret fra dem + passet og spurte kom hjem. Ja nå kan du reise og jeg fikk noen til og kjøre meg - kom inn - dem ser på meg du er gammal 85 vi har ikke noe for så Gamle folk???? Ok sa jeg da kan jeg gå rundt og smitte alle andre Thaier - tenkte gjore dem og jeg stod der flyttet meg ikke - Er jeg for Gammal 220661 nei så faen om jeg er det? Ok kom igjen om 3 dage da skal du få få Føøå første spryte.  Har du hørt dette før - smil til det skjulte Camera.
Ikke svar på dette. Men nå skal jeg lete lidt etter Teamveier på Norsk. Takk.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2021 - 15:53 #23
Håber du får løst det så ø ikke driller dig mere.

Mit bud er stadig at du skal tjekke:

Tastatur sprog. (Har du sikkert styr på som jeg ser)

Område og områdeformatdata

Sprog i Windows til norsk hvis du kan det

Under sprog tjek at det står til norsk. Oppe til højre kan du trykke på "administrative sprogindstillinger". Tjek den her er til norsk.
Avatar billede 450025 Ekspert
19. oktober 2021 - 03:39 #24
Jeg lukkedr nå denne tråden som Ubesvart (ser ingen grunn til og fortsette)
Oppgaven er ikke Løst.

Jeg sender denne postennå¨den skal ikke besvares.

En Profesjonel Data mand anbefalt av en Venn jeg har hatt i mange år.  Han kom og sa    Arne jeg skal hjelpe deg med Data og alle dine problemmer .    Du har nt Data - den kjøre Win 10  skal du komme i mål så må du ha Win 11 den siste nye der er kommet? Uten vil du fortsatt ha Problemer.
Jeg ok sett igang jeg er fysisk ute av stand for og klare dette da jeg har meget svakket Syn.
ØØØØØ vil bli rettet opp og du får et Bedre Program Levert av Microsoft.?

Den har jeg vert borte nå      Han tkom at kan du sette den opp for meg nei det klare du selv du er jo dyktig sa han?Og reiste.

Ved opp sett  kom sjokket?    Jeg har kun få Apper  Min PC  Mone Dokumenter  OneDrev  PØapapirkurven + 3 til 4 til jeg bruker hver dag. ingen av dem var der.

Men en masse Apper jeg aldri har hatt tidligere.  Og for meg unyttige også.Edge - Firefox  -  Google Chrome som er min Nettleser fant jeg ikke.
alle Bokmerker var slettet -    språket var blit Engelsk --    Norsk Bokmål var fjernet- Søke knappen var borte -  Kontrollpanel  -  borte .  Skype var slettet og jeg har  fått masse  Reklame som ikke kan fjernes    hverken med Ubloock  eller Adblock +

Hvilket program kjøre jeg nå    Win 10 0g ikke 11 som han anbefalte. Jeg ville ikke ha Win 11 men jeg måtte sa han?..

Jeg sitter her og gråter nå -    jeg har mange timer for meg nå med et slit og jeg ser nesten ikke hva jeg driver meg.

Gamle Katten skulle fange en fugel som sat oppe på Taket men klarte det ikke og der var  4 m ned på Bakken og landet på føtterne sine hel utrolig.
Den har 9 Liv  -    jeg er 85år hadde jeg ramla  ned  hadde jeg i dag vert Død for jeg har bare 1 liv igjen å leva. I forstår jeg er ikke en Katt-.

Nå lukker jeg denne Tråden som Ubesvart    og Takker for all hjelpjelp jeg har fått.
Og retter en Advarsel ikke bruk Useriøse hjelpere bruk Panelet computerword vi har mange meget dyktige Data folk der. Bruk dem.
Tol jer ha en fin Dag. Arne fra Thailand.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2021 - 12:20 #25
Du er ikke tvunget til at køre Windows 11 på din pc. Du kan køre 4 år endnu på Windows 10. Synes det er dårlig vejledning af din såkaldte it hjælper.😑
Du kan rulle tilbage til Windows 10 inden 10 dage hvis den er opgraderet fra Windows update.
Avatar billede 450025 Ekspert
19. oktober 2021 - 13:45 #26
Ja korekt 4 år meg Win 10 jeg sa det il denne Odioten - da svarte vil du ha hjelp eller ikke jeg ga meg flor jeg er ikke Fysisk nok til og Protestere overfo en sådan IKdiot.
Mit svar hahan har romster på min Dat  og nå virker den ikke jeg måtte sette opp Gmle Data igjen jeg - jeg gråter her.
Det burte være forbudt og rote med andres Data når man ikke har PEILING-.-jEG KJENTE IKKE DENNE iDIOTEN FRA FØR.  trist men så er dett og nå Word i Tillegg til 5.586.0 Danske kroner - han kommer aldri heii igjen da setter jeg Hunden mon på han.
Mulig han lære da.