Avatar billede L_Amtoft Mester
30. september 2021 - 10:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

tabel, samlet

Hejsa
jeg har et dokument med flere tabeller i. Fælles for tabellerne er at de har en række med overskrift og x antal rækker. Antallet af rækker variere.
F.eks. kan brugeren i en rapport (app) have indtastet 4 log-rækker, disse skal så overføres til tabellen Logs. Næste rapport har måske 12 log-rækker.
(det virker fint med at udvide tabellen, afhængig af antallet af rækker).

Nogle gange sker der så det uheldige at en af tabellerne bliver delt over to sider. Kan man gøre så en tabel ikke bliver delt ?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. september 2021 - 10:57 #1
Hvis der er plads til tabellen på én side, kan du markere alle rækker undtagen den sidste og slå følgende indstilling TIL: dialogboksen Afsnit > fanen Linje- og sideskift > Hold sammen med næste.

Det vil tvinge rækkerne til at holde sammen på én side. Hvis der ikke er plads på siden, hvor den starter, rykker hele tabellen til næste side. Det er reelt nok at sætte indstillingen på første afsnit i første celle i hver række.
Avatar billede L_Amtoft Mester
30. september 2021 - 11:39 #2
tak @lene-fredborg
i skabelonen kan de 12 tabeller være på 2 sider, men når der bliver hentet data kan side antallet variere mellem 2 og 'rigtig mange'
Ved at sætte markeringen (og samtidig slå gentag kolonneoverskrifter) fik jeg løst mit problem med at tabellen blev delt over 2 sider (og samtidig løst udfordringen når tabellen - pga indhold - fyldte mere end 1 side)