Avatar billede DanishBear Seniormester
03. oktober 2021 - 12:34 Der er 4 kommentarer

Evt. større AIO vandkøler?

Vil det hjælpe ret meget hvis jeg skifter min AIO vandkøler
(ASUS TUF Gaming LC 120 RGB, ved 100% workload ca. 78°-80°, kører fint nok men vil gerne længere ned i °)
med en der har en større radiator på f.eks.
(Thermaltake TH360 ARGB Sync) eller anden 360??

Min Bios kan styre AIO blæserne alt efter temperatur og hvor meget kan jeg evt. køle min CPU ned?

Og hvor langt ned kan jeg evt. komme ned i temperatur°, vil gerne ned til mellem 60° og 70° eller længere ned, hvis det kan lade sig gøre, for så vil min CPU også kunne få en større frekvens til at arbejde med.

Mvh, DanishBear
Avatar billede puren Ekspert
03. oktober 2021 - 17:54 #1
hey DanishBear

hvad er det for en CPU ??

hvad er det for en blæser??
normalt er producenter ikke ret glade for at give spec på de/den blæser de sender med i kassen så jeg havde måske til at starte med bare købe en ny for at se om det hjælper

når man snakker om en blæser til en radiator skal du kigge efter static air pressure og ikke airflow. det måles i mmH2O.

det er så her du skal balancer lyd dB/A, mmH2O og rpm

personligt bruger kun blæser fra noctua de er dejligt stille og holder i lang tid

en erstatning til din blæser kunne være denne NF-F12 fra noctua
Avatar billede DanishBear Seniormester
03. oktober 2021 - 23:53 #2
CPU? why? er ude på at kunne køle min CPU mere ned ved 100% workload
(ca. 78°-80° nu)

CPU er ikke overclocked..

Blæser: Why? en single blæser på en 120 Radiator vil da ikke efter min mening kunne køle så meget som en 360 Raditor med 3 blæser. større flow.

Bios'sen kan styrer CPU-blæseren(e) f.eks ved 50° vil de kører med 75% og evt. 60° og op med 100%

Min ? var "Vil det hjælpe ret meget hvis jeg skifter min AIO vandkøler" fra en 120 til 360 (med 3 blæser) og evt. vil den køle bedre meget end evt. en 120 (1 blæser)

Ville gerne ha en AIO vandkøler der evt. kunne køle min CPU til under min. 78°

Men tak for input :-)

Mvh, DanishBear
Avatar billede puren Ekspert
04. oktober 2021 - 00:35 #3
grunden til CPU info var så man kunne kigge på TDP værdier
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2021 - 22:44 #4
Puren er ikke nødvendigvis helt forkert på den.
Prøv at se video her:
https://www.youtube.com/watch?v=23vjWtUpItk