Avatar billede mronet87 Forsker
05. oktober 2021 - 08:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel ændre dato automatisk (05.10.2021 til 0.24)

Hej alle Eksperter

Jeg har et seriøs problem med Excel efter jeg lavede en clean version af Windows og installerede Windows 10 igen.

Hver eneste gang jeg indtaster en dato. Fx 05.10.2021 ændre den automatisk det til 0.24 osv.

Printscreen: https://ibb.co/qB4dbnz

Jeg har aldrig nogen sinde oplevet noget så ikke brugervenligt.
Avatar billede store-morten Ekspert
05. oktober 2021 - 08:29 #1
Prøv at indtaste som dansk dato: 05-10-2021
Avatar billede store-morten Ekspert
05. oktober 2021 - 08:31 #2
Eller hold: Skift og Ctrl nede og tryk på , (komma)
Avatar billede mronet87 Forsker
05. oktober 2021 - 09:30 #3
Det må være fordi jeg ændrede sproget på min bærbar til engelsk, ved installationen af Windows 10.
Så er min Microsoft Office også på engelsk. Jeg har været nød til at ændre dato formaten til dd/mm/yyyy

Det er stadig underligt at den automatisk laver dd.mm.yyyy om. Tænk hvis ens mobile lavede “Ja” om til “Nej” som en default funktion.