Avatar billede Uvanga Ekspert
06. oktober 2021 - 21:18 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Samsung mobil købt, men ingen oplader med..

Jeg har købt en ny Samsung mobiltelefon på nettet(Elgiganten). Der medfølger et USB-C kabel, men ingen lader... Jeg kan så se på Samsung hjemmeside at det er normalt at der ikke medfølger lader. Jeg kan ikke se om, hvis nogen, krav der er til lader output. Nogen siger at det bare skal være en standard USB-C lader, men de findes med forskellige værdier for output.
Så mit spørgsmål er om nogen har et bud på hvilke output en lader skal have. Eller det er måske ikke så vigtigt. Jeg vil dog nødigt ødelægge telefonen med for meget strøm.
Avatar billede supportsiden Professor
06. oktober 2021 - 21:39 #1
Hvis det er en standard USB lader kan den bruges. Det der er forskel på er hvor meget strøm den kan levere og heraf hvor hurtigt telefonen lades op
Avatar billede supportsiden Professor
06. oktober 2021 - 21:42 #2
Det er telefonen der styrer hvor mange Ampere der lades med. Jeg kan f.eks. sagtens lade min USB-C telefon med opladeren til min Lenovo bærbar selvom den kan levere flere Ampere end der er brug for.
Avatar billede Uvanga Ekspert
07. oktober 2021 - 09:13 #3
Tak for svar. Jeg må dog sige, at det er første gang jeg har købt en mobil uden at der medfølger en oplader.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. oktober 2021 - 09:43 #4
det er øko-tankagang - folk har i forvejen mange ladere liggende, så hvorfor levere flere? Trådløse ladere indbygges også i diverse enheder (fx biler og stueborde).
Avatar billede Uvanga Ekspert
07. oktober 2021 - 09:55 #5
ad#4 Jo, det kan være rigtig nok. Bare man er opmærksom på det. Det jeg er mest bekymret for, er om jeg kan komme til at bruge en oplader der ødelægger mobiltelefon. Men det skulle ikke være et issue i flg. indlæg #3.
Jeg kan efterfølgende se at det er specielt 5G telefoner hvor man udelader oplader, og høretelefoner for at holde pris nede, samt spare plads i æsken. Ja alt tæller.
Det er ligesom da man begyndte at sælge printer uden printerkabel, biler uden reservehjul osv.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. oktober 2021 - 09:56 #6
Jeg er overrasket den manglende lader. Jeg købte en Samsung Galaxy XCover 5 mobil i maj 2021, og til denne var der en lader med.
Avatar billede puren Ekspert
08. oktober 2021 - 13:15 #7
claes57>> øko-tankagang?!?!, skulle vi ikke prøve med at det er billiger for producenten ikke at levere den med og for alle dem der går ud og køber en lader nu ja dem tjener vi lige nogle extra kroner på