Avatar billede lbc Mester
07. oktober 2021 - 22:18 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

Chromecast på forskellige TV

Vi tager vores Chromecast med i sommerhuset hvor den tilsluttes et andet Wifi en d derhjemme. Jeg "mener" at det tidligere ikke har vold nævneværdige problemer. En hurtig omstilling via Home-App'en; så var de fiksaet. Nu giver det store problemer og endte med at Chromecasten skulle nulstilles for at anvendes  både hjemme og i sommerhuset. Kan det ikke lade sig gøre? - eller er det lettere bare at have en Chromecast begge steder
Avatar billede Rune1983 Ekspert
08. oktober 2021 - 08:14 #1
CHromecast kræver ny opsætning hver gang du skifter. Hvis du vil snyde din chromecast kan du have samme Wifi indstilling med SSID(Wifi navn) og kode begge steder. Så er det bare at flytte chromecast med og sætte til. Så logger den bare på.
Avatar billede puren Ekspert
08. oktober 2021 - 12:20 #2
jeg havde købt en chromecast mere
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. oktober 2021 - 13:39 #3
enig med 2 - så skal den ikke huskes og den kan bruges begge steder samtidigt.
Avatar billede lbc Mester
08. oktober 2021 - 14:01 #4
Takker. Måske prøver jeg at ændre Wifi navn og pw på routeren i sommerhuset så det er identisk  med det herhjemme. Virker det, er det fint ellers investerer jeg i en ekstra.CC.
Avatar billede kurtba Ekspert
08. oktober 2021 - 20:41 #5
Det virker som Rune1983 skriver. Jeg har selv en chromecast hjemme, som vi tager med på camping, og der laver jeg netværk på min telefon med samme ssid og password som hjemme.
Det er helt uproblematisk på den måde.