Avatar billede FCEcoUlv Juniormester
08. oktober 2021 - 11:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Film "database"

Jeg er ved at lave få et overblik over hvilke film jeg har. Det er planen at jeg skulle kunne søge i arket.
Men jeg kommer lidt til kort, når jeg skal angive "Medvirkende", da der er mere end én.
Er der nogen der har en god ide til hvordan man styre det?
Alternativt om der er nogen der ved om der allerede findes en database-skabelon jeg kan bruge?
Avatar billede store-morten Ekspert
08. oktober 2021 - 11:33 #1
Du kan godt have flere navne i en celle og søge på et enkelt navn.
Lav din "database" til en "Tabel"
Avatar billede FCEcoUlv Juniormester
08. oktober 2021 - 11:51 #2
Så du tænker at "Indsæt tabel og så skrive medvirkende et andet sted??
Avatar billede store-morten Ekspert
08. oktober 2021 - 11:59 #3
Ja, og medvirkende i en kolonne
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. oktober 2021 - 12:07 #4
Jeg har en dvd samling på over 1500 dvd'er og bruger et excel regneark men jeg klarer mig med nogle ganske få navne på de medvirkende. Men det er jo helt op til den enkelte.
Ps. Jeg er ikke meget inde i Excel.
Avatar billede puren Ekspert
08. oktober 2021 - 12:11 #5
FCEcoUlv >> hvor lave det i excel og hvorfor lave det selv??

jeg mener der er så mange gratis programmer/apps der ude på nette mange af dem kan også linke sig mod IMDB.com så det er minimalt hvad man selv skal indtaste..
Avatar billede kulawig Professor
08. oktober 2021 - 13:13 #6
EMDB

https://www.emdb.eu/

det virker 👍