Avatar billede Marie Mester
09. oktober 2021 - 00:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

min computer lukker automatisk H E L T ned, når den står tændt uden brug

Min computer er begyndt at lukke automatisk helt ned , når den står tændt i nogle timer, uden at jeg bruger den. Så tager det meget, meget  lang tid at komme igang igen. Hvad mon jeg kan gøre for at få den til at ophøre med det.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2021 - 02:02 #1
Eksempel 1 - Lukke pc'en ned eller sætte den i slumre- eller dvaletilstand
https://alias.live/aUL2iJ

Eksempel 2 - Sådan justeres indstillinger for strømstyring og slumretilstand i Windows
https://alias.live/aUL2iK

https://youtu.be/zkntV40iuL0

Windows 10 Srømstyring og Slumre, Dvale og Startmenu hurtig-knapper

Hurtig forevisning hvordan du kan finde Skærm sluk indstilling og Slumring indstilling, og yderligere for Dvale ved "Flere indstillinger for strømstyring".
Og hurtig knapper ved startmenu for Luk, Slumre og Dvale indstillinger.

https://alias.live/aUL2iK

Eller

https://support.microsoft.com/da-dk/windows/s%C3%A5dan-justeres-indstillinger-for-str%C3%B8mstyring-og-slumretilstand-i-windows-26f623b5-4fcc-4194-863d-b824e5ea7679#Category=Windows_10
Avatar billede 220661 Ekspert
09. oktober 2021 - 07:30 #2
Hvis du ikke vil have den til at lukke ned skal alle indstillinger i strømstyring stå til "aldrig".
Hvis computeren alligevel lukker ned selvom du har valgt aldrig, må der være andre omstændigheder for at den lukker ned.
Hvis det er en bærbar og pc ikke slukker når du lukker låget kan den måske køre varm og lukke ned, særligt hvis den samtidigt står på et blødt underlag.
Men er problemet varme så burde den også lukke hvis du bruger den til hårdt arbejdsbrug.
Avatar billede Marie Mester
09. oktober 2021 - 10:47 #3
Den lukker jo helt helt helt ned.
Nu har jeg sat aldrig på som slumretilstand.
Jeg tror ikke, at det vil hjælpe, for den slumrer jo ikke, men lad os se.
Men jeg kan ikke finde noget sted at markere, at den ikke skal gå i dvale, hvis det er det den gør.
Hvis det er dvale, så ved jeg ikke, hvorfor det hedder dvale og ikke bare hedder, at computerenden slukker.
Det er en bærbar. og den står på hårdt underlag
Jeg lukker ikke låget, men lader den bare stå tændt. Men hvis der så er gået nogle timer, er den helt død, når jeg vil bruge den igen.
Avatar billede Marie Mester
09. oktober 2021 - 23:34 #4
Jeg forstår ikke, hvad slumre har med den totale nedlukning at gøre, men rent faktisk har den ikke lukket ned, efter at jeg satte slumretilstand til "aldrig".
Men jeg må jo se, om det rent faktisk virker i længden.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2021 - 23:56 #5
Slumring bruger stadigt strøm og kan derfor dræne batteriet over tid. Og den gemmer arbejde i hokummelsen (RAM). Hvilket skulle være hurtigere at vende tilbage med, men det vil halte, hvis harddisk også slåes fra for strømsparing.
Du kan desktivere for sluk harddisk efter nogen tid, ved planen og fortsætte ved avanceret indstillig. Derinde hvor man kan finde samme sted for tidsangivelse for dvale, ovenpå dette findes sluk harddisk.
Dette slukning for harddisk bidrager til langsommelig opstart eller langsom vende tilbage i drift tilstand.
Indstil det blot til 0, dette vil automatisk indstilles til sluk for harddisk "aldrig". Men igen, dette vil bruge strømmen på batteriet.

Fortsat gid dag.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2021 - 23:57 #6
desktivere = *deaktivere 😂🥴