Avatar billede peterpeter Seniormester
11. oktober 2021 - 15:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Resette en DELL Latitude E7270 - Hvordan ?

Kære alle

Jeg har fået en gammel PC, som jeg nu skal have til at virke.

Det er en DELL Latitude E7270.

Jeg prøver at gå ind i Bios, hvilket jeg godt kan - men hver gang jeg beder den om at restore eller andet - kommer følgende frem på skærmen:

Intel (R) Boot Agent CL v0.1.06
Copyright (C) 1997-2013, Intel Corporation

PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting Intel Boot Agent.
No Boot Device Found. Press any key to reboot the machine.

Hjælp  !!! Computeren burde være OK, jeg skal bare have den resat !!!

Nogen der kan hjælpe ??
- og hvad betyder teksten ??

På forhånd Tusind Tak

/Peter
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2021 - 15:28 #1
Den har forkert boot rækkefølge eller også er boot disken defekt så den tager næste valg. Den forsøger at boote på Lan forbindelsen.
Prøv lige som du har trykket på start knappen at spamme knappen der hedder F12.
Der skulle så gerne fremkomme en menu hvor du kan vælge en harddisk at boote fra.
Booter den skal du til næste gang ind og sætte harddisken som 1 boot i prioitet og gemme med F10 derinde (vil jeg tro).
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2021 - 15:36 #2
Kan du ikke se en harddisk i boot menu er der enten ikke en i maskinen eller også er den defekt.
Avatar billede supportsiden Professor
11. oktober 2021 - 15:42 #3
Du burde kunne komme forbi PXE boot med Escape tasten
Boot rækkefølge har ikke noget at gøre med om man kan komme i BIOS
Du skal kunne se om den ser harddisk, typisk på første BIOS billede
Indlæs default BIOS indstillinger og GEM - typisk på sidste BIOS billede
Slå opstart fra netværk / PXE fra
Hvis du ikke kan komme videre efter PXE er slået fra og default BIOS indst. er indlæst, så har du nok et problem med boot disken
Avatar billede peterpeter Seniormester
11. oktober 2021 - 18:26 #4
TUSIND TUSIND TAK for jeres hjælp so far !
Jeg syntes godt jeg kan se HD inde i Bios.

Jeg vil prøve at lave en boot usb med Chrome OS på - men alle de sider der dukker op når jeg googler ligner bare reklamesider…..
Eller hvad ?? Skal jeg noget andet ??
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2021 - 22:19 #5
#4 Jeg har ikke erfaring med Chrome OS så kan ikke supporte på det.

Er det det system computeren kører når du booter på den?

Er det siden her du har en ide om du skal bruge?
https://chromium.arnoldthebat.co.uk/?dir=daily
BelenaEcher kan oprette mediet til installation fortælles på siden her
https://www.alphr.com/download-install-chrome-os/
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2021 - 23:10 #6
Jeg prøvede lige at hente den øverste i rækken og oprette med Etcher.
Kunne godt oprette, men min fejler sikkert fordi den ikke har uefi bios.
Har din det?
Avatar billede supportsiden Professor
11. oktober 2021 - 23:50 #7