Avatar billede buls Seniormester
13. oktober 2021 - 17:17 Der er 4 kommentarer

Sound bar

Hej.  Jeg har tænkt mig at købe en sound bar ( til fjernsyn ) og har set på nogle stykker.  Der er nogle med 2 x 12 W RMS og andre med Effekt: 60 W.    Er der nogle der ved hvad der er bedst ?????  Buls
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2021 - 17:36 #1
Måske kan du finde inspirationer fra Hi Fi anmeldelser eks. er der:

Hi Fi Klubben
https://www.hifiklubben.dk/tv-surround/soundbar-hojtaler-tv-lyd/?ModelType=Soundbar

What Hi Fi - bedste 2021 soundbar
https://www.whathifi.com/awards/best-soundbars-2021
Avatar billede supportsiden Professor
13. oktober 2021 - 19:27 #2
RMS står for Root Mean Square - et slags udregnet gennemsnit af udgangseffekt
modsat Peak effekt som er effekten af de største udsving

Du skal kigge på RMS og sammenligne det, hvis der ikke er opgivet RMS så lad være med at købe. Husk at kigge på tekniske data, ikke bare på beskrivelsen

Når der er indbygget en forstærker kan dens effektforbrug også være opgivet

https://www.sweetwater.com/insync/rms-vs-peak-power-when-comparing-speakers/
Avatar billede claes57 Ekspert
14. oktober 2021 - 10:35 #3
Og se efter tilslutninger. Min har fx 2 optiske indgange + bluetooth, usb og portabel (det er mini jackstik til lydudgang fra andet udstyr)
Min er fx derfor også radio og musikanlæg, da jeg via bt streamer radio / musik / podcast fra tablet til soundbar.
Subwoofer er bare tilkoblet strøm - den er trådløs på soundbar, så placeringen er underordnet.
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. oktober 2021 - 11:35 #4