Avatar billede majorkrabbe Novice
16. oktober 2021 - 19:32 Der er 5 kommentarer

Tastatur der laver underlige ting

Vores kat har trådt på min søns tastatur, og har på en eller anden måde lavet rod i det hele. F.eks.:
I spil, når han skal løbe til højre og venstre, så drejer skærmen i stedet for at at løbe til siderne. For at dreje skærmen i spillet på den måde, skal du bruge pil tasterne, nu virker pil tasterne dog som a og d.
Når han skal skrive a så hopper markøren tilbage.

Han bruger win 10 på en stationær.

Det er nok en tastekombi der er blevet lavet, men jeg har ingen anelse om hvad det er?
Han har prøvet at genstarte computeren, men det hjalp heller ikke.

Mvh
Kenneth
Avatar billede claes57 Ekspert
16. oktober 2021 - 19:42 #1
sæt et andet tastatur på - hvis det virker 100%, så har katten pisset i det.
Avatar billede kurtba Ekspert
16. oktober 2021 - 20:51 #2
Er det kun når han er inde i spil, eller også hvis han skriver i et tekstdokument.
Hvis der sker mærkelige ting i et tekstdokument, hvad er det så der sker.
Avatar billede majorkrabbe Novice
17. oktober 2021 - 09:59 #3
Katten har ikke tisset i tastaturet. Han sad der da den trampede på det hele.
Som nævnt ovenfor, så virker a,d,w,s som pil tasterne nu, og pil tasterne har nu fået egenskaberne til at skrive a,d,w,s.
Når han så bruger a,d,w,s så virker de som piltasterne.
Avatar billede majorkrabbe Novice
17. oktober 2021 - 10:02 #4
Ohhhhhh, det er lidt pinligt det her. Jeg prøvede at hive tastaturet fra, og satte det i igen, og nu virker det....

Men hvis I ved hvad katten har fået lavet, så vil jeg stadigvæk meget gerne vide det.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2021 - 11:14 #5