Avatar billede MMH Praktikant
18. oktober 2021 - 14:57 Der er 3 kommentarer

Flytning af filer/billeder fra Mac til windowsbaseret pc

Hej
Jeg har igennem længere tid redigeret billeder via MacBook Air og Lightroom. Billederne ligger på ekstern harddisk (Toshiba) samt som backup i skyen (Jotta Cloud som backup).

Nu har jeg skriftet til et windowsbaseret styresystem på ny pc.
Via den nye pc kan jeg ikke åbne den eksterne harddisk (Toshiba). Og uden at kunne åbne den kan jeg ikke få adgang til mine billedfiler.

Jeg har købt en ny SSD (Seagate 1tb) til brug for den nye pc. Og har også adgang til Jotta cloud fra den nye pc - dog ikke alle billedfilerne.

Hvad gør jeg?
På forhånd tak for hjælpen.
M.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2021 - 15:15 #1
Du kan muligvis benytte "HFSExplorer for Windows 10"?
https://youtu.be/Kg2GtSJwDSs
-Det der er mærkeligt er, optagelsen er helt tilbage i 2017, men man kan se, at man kan bruge det til Windows 11. Hyy-hyyy.... Windows 11 er først tilgængelig i år..

catacombae "HFSExplorer":
https://www.catacombae.org/hfsexplorer/
Avatar billede puren Ekspert
18. oktober 2021 - 16:14 #2
hvad fil system er den ekstern harddisk (Toshiba) med?? windows forstår jo kun fat, fat32 og ntfs

programmet partition wizard ( https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html ) kan men stor sandsynlighed se hvad det er for et filsystem der er brugt på den
Avatar billede kurtba Ekspert
18. oktober 2021 - 21:38 #3
Du skriver ikke noget om, hvorvidt du stadig har adgang til din mac computer.
Hvis du har det, kan du evt. bare sende dem via internettet, f.eks. via  wetransfer.com
Der kan du så downloade dem på din windows pc.