Avatar billede Thulstrup1966 Praktikant
18. oktober 2021 - 17:34 Der er 3 kommentarer

Gendannelse af OS X Yosemit

Hej.
Min datter har købt en ældre model af MacBook Air (2014). Den er blevet nulstillet.
Når vi starter den op (bruger cmd R) og vil geninstaller OS X så får vi en meddelse "Før du kan hente og gendanne OS X, skal computeren godkendes af Apple."
Der er nu mulighed for at trykke "Annuller" eller "Fortsæt". Vi trykker nu fortsæt og får en fejl : "Der mangler en krævet overførsel".

Hjælp, hvad skal vi gøre.
Kender intet til Mac overhovedet.
Avatar billede INK Ekspert
18. oktober 2021 - 18:01 #1
Harddisken er sikkert slettet, så du skal geninstallere fra internettet.

Se dette link

https://support.apple.com/da-dk/HT204904

Det er formentlig denne beskrivelse:
Hvis du bruger Alternativ-Kommando-R under start, kan du i de fleste tilfælde installere den nyeste version af macOS, der er kompatibel med din Mac. Ellers tilbydes du den version af macOS, der fulgte med din Mac, eller den nærmeste version, der stadig er tilgængelig.
Avatar billede INK Ekspert
18. oktober 2021 - 18:02 #2
Ovennævnte kræver selvfølgelig internetforbindelse.
Avatar billede Thulstrup1966 Praktikant
18. oktober 2021 - 20:16 #3
Sgu dejligt med kompetent Hjælp. :-) Fik gang i den og det rullede bare. Tak for hjælpen.