Avatar billede Boe Seniormester
20. oktober 2021 - 06:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

datoformat på CSV-fil - håndteret i excel

Hej,

Hvordn kan jeg sike mig at datoformatet i en CSV fil bliver 2020-01-31 i stedet  for 31-01-2021?

Formatering af celler - som jeg kender fra alm Excel fatsholdes ikke når jeg gemmer filen - er det rigtigt gættet at det er selve PCen indstilling af dato/tid der skal ændres?

vh Britta
Avatar billede claes57 Ekspert
20. oktober 2021 - 08:11 #1
man kunne måske lave en makro, der ændrer datoer til tekst i ønsket format og så derefter eksporterede til .csv, og afsluttede med 'fortryd' så datoer er tilbage i 'regneformat' inden man kommer til at gemme "ubrugelige datoer"
Avatar billede ebea Ekspert
20. oktober 2021 - 09:27 #2
Hvis det er når du henter en CSV eller tekst fil ind i Excel, kan du selv bestemme hvordan du vil have dine datoer angivet.
Når du under opsætningen, kommer til det sidste opsætnings vindue (kolonnedatoformat), kan du vælge datoformat, ved at sætte flueben i Dato.
Avatar billede Boe Seniormester
20. oktober 2021 - 18:23 #3
Tak for jeres løsninger. Det var via indstillinger på pc’ens datoformatet i kontrolpanel der var modellen - det er vidt ebeas løsning 👍