Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
20. oktober 2021 - 12:38 Der er 8 kommentarer

CD fra Microsoft

Har Microsoft ikke en CD, man kan købe for ca. 150 kr., der indeholder Printer drivere og andre genopretningsfiler ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. oktober 2021 - 13:15 #1
Printerdrivere er så vidt jeg ved den enkelte printerproducent, der laver disse så de passer til Windows versionerne. Driverne kan downloades, via producenternes hjemmesider.
Der findes jo et hav af printere, og nye modeller kommer til i en lind strøm.
20. oktober 2021 - 13:32 #2
https://www.catalog.update.microsoft.com/Home.aspx de har en del driver til printer
Avatar billede supportsiden Professor
20. oktober 2021 - 16:30 #3
Hvis du vil have fuld funktion af din multifunktionsprinter vil jeg anbefale at hente den fra producenten. Ellers kan du risikere at nogle smarte funktioner ikke er med. Til gengæld skal man lige være opmærksom på om man også installerer "nagware" fra producenten.
Det er vigtigt at vælge ud fra den rigtige version af det styresystem man kører.
USB enheder skal som regel først tilsluttes når driver installationen beder om det, ellers kan man risikere at en ubrugelig USB driver installeres og man kan havne et sted hvor det kan være svært at få den korrekte driver på
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2021 - 17:23 #4
Enig i #3 at hente fra en officiel printer producent 😀
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2021 - 17:39 #5
Og genopretningsfiler er for mig et image jeg kan rulle systemet tilbage på. Har brugt proceduren med forskellige programmer over tid i over 20 år.
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
20. oktober 2021 - 19:24 #6
Genopretningsfiler er nok ikke den rigtige betegnelse.

Har en eller flere af jer hørt om Microsoft, der sælger en CD indeholdende printerfiler til personer som mig, der ved en fejl er kommet til at slette disse filer på min Laptop ?
Printerfilerne skulle efter sigende stamme fra alle printerproducenter.
Denne CD skulle antageligvis koste kr. ca. 148,00.
Microsoft vil derefter sende den til min adresse.
Avatar billede milter Ekspert
20. oktober 2021 - 19:59 #7
#6.
Hvis du forklarer lidt mere præcist, hvad nøjagtigt dit problem er, vil det være lettere at hjælpe dig. Hvordan påvirker dit problem din brug af computeren og printeren? Hvad mener du med printerfiler?

Er det en driver til en ældre printer, du mangler. Hvilken computer har du, dvs. fabrikat og modelnummer, og hvilken printer har du, igen med fabrikat og modelnummer?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2021 - 21:27 #8
#6 Har jeg aldrig hørt om. Og jeg tænker også at sådan en cd kunne fremme fejl når forkert software installeres til noget hardware der ikke passer til.
Kan man ikke lige finde en driver til en given printer, ville jeg skrive til deres support forum og få hjælp den vej. De ville så hvis muligt ligge et link til den rette software.