Avatar billede Donpiotte Praktikant
21. oktober 2021 - 18:04 Der er 2 kommentarer

God lyd til pc

heysa jeg stå med et paradoxalt valg her...

Logitech Z-906 5.1-kanal HøjttalersystemLogitech Z-906 - Højttalersystem - til hjemmebiograf - 5.1-kanal - 500 Watt (Total)

og

Razer Leviathan 5.1-kanal Lydbarsystem SortRazer Leviathan - Lydbarsystem - til PC - 5.1-kanal - trådløs - Bluetooth, NFC - 60 Watt (Total)

og jeg fatter ikke det med watt og hvor godt de ver hver for sig...

selvom jeg ville fortrække at kæbe både
Razer Leviathan 5.1-kanal Lydbarsystem Sort
og
Razer Nommo Chroma Speaker men har fået at  vide de kan ikke samarbejde på en gang...
Avatar billede fase Professor
21. oktober 2021 - 19:34 #1
Du skal først gå efter frekvensområde og dernæst efter effekt (Output sinus watt). Alle andre Wattangivelser kan du ikke bruge til noget som helst. Hvis du har en chance for at høre systemet så prøv det.  60 Watt råber højt.
Avatar billede supportsiden Professor
22. oktober 2021 - 00:58 #2
Lille rettelse til #1 - Du skal gå efter watt udgangseffekt RMS som er en slags middelværdi (Root Mean Square)
Peak udgangseffekt kan man ikke rigtig bruge til noget andet end at tænke på hvor meget forvrænger det når man skruer helt op!
#1 har helt ret i at 60W råber højt - hvis det er 60W RMS.
Hvis man vil have perfekt lyd (som vi havde det i 70-80'erne :-) skal man absolut kigge på hvor meget systemet forvrænger (har desværre ikke nogen reelle tal sådan lige)
Et ordentligt system kan spille (næsten) uden at forvrænge, selvom man skruer helt op. MEN - man skal huske at det bliver aldrig bedre end det man sender ind i forstærkeren.