Avatar billede ZeBa Ekspert
22. oktober 2021 - 19:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Import fra Thunderbird til Outlook

Har lige anskaffet mig Outlook og vil importere mails og adressebog fra Thunderbird.
Først gemmer jeg dem med Mozbackup, men når jeg i Outlook går ind i "Åbn og  Eksporter og videre ind i "Importer/Eksporter" og videre ind i  "Guiden importer/eksporter", såe det ligegyldig hviklen type jeg vælger, så genkender den ikke de filer, jeg har dannet med Mozbackup.
I guder hvor jeg længes efter bare at kunne bruge min pc uden at bruge tid på dne slags BRAS!
Avatar billede claes57 Ekspert
22. oktober 2021 - 19:39 #1
Det er op til, hvilket firma, du sætter din lid til.
Mozilla (Thunderbird) gider godt bruge tid på at lave en import-funktion.
Microsoft (Outlook) gider ikke (de har dog til google og apple).
Jeg har så valgt Thunderbird. Det gælder om at vælge et system, som også er kompatibel i fremtiden.
Måske kan du få gmail til at importere thunderbird, og derfra så lade outlook aflæse data i gmail?
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. oktober 2021 - 19:47 #2
Ja, men de gider åbenbart ikke bruge tid på at lave en export funktion
Jeg bruger ikke gmail
Avatar billede claes57 Ekspert
22. oktober 2021 - 20:37 #3
eksport = salg. Det er microsoft, der ikke gider import (køb)
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. oktober 2021 - 21:08 #4
ok
Avatar billede supportsiden Professor
22. oktober 2021 - 21:27 #5
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. oktober 2021 - 01:11 #6
#5: Og hvad så?
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. oktober 2021 - 01:13 #7
Nåh, den. Men de to linier her virker ikke, eller jeg kan ikke finde ud af dem:
Copy this local directory path, paste it on Windows Explorer and find the exact location of mailbox files.
Now copy all the MBOX files (along with SBD folders), you can save to a separate location as a backup.

Jeg forstår ikke, hvad der menes med: find the exact location of mailbox files.