Avatar billede akse0435 Seniormester
22. oktober 2021 - 19:25 Der er 3 kommentarer

Program til at opfange data fra com-port og gemme det som txt-fil

Hej.

Jeg arbejder med en ekstern hardware talesyntese, som tilsluttes via en seriel com-port. Jeg er på udkig efter et program, som kan opfange alle kommandoer og tekst, som bliver sendt igennem com-porten til og fra talesyntesen, og gemme dette i en tekstfil, men samtidig stadig lade dem blive sendt muligt, for derved stadig at kommunikere med talesyntesen.

Er dette muligt, og hvilket program kan jeg bruge til dette?

På forhånd tak.

MVH. Aksel Christoffersen
22. oktober 2021 - 19:41 #1
Hej ,

Har du nogen specifikationer på de data, som skal transmitteres via denne COM-port ?

Kan være interesseret !  (men afhænger af protokollen  !)

Kristian
Avatar billede akse0435 Seniormester
22. oktober 2021 - 20:16 #2
Hej Kristian. Det kan være meget forskelligt. Jeg tænker både på normal tekst, som også kan indeholder kommandoer, som f.eks [:np], som er en kommando for at skifte stemme.

De programmer, som fungerer sammen med talesyntesen er dog 16-bit, og jeg kan derfor kun kører dem i et virtuelt Dos-system, og derfor vil jeg også gerne få opsnappet de forskellige kommandoer, som programmerne sender igennem com-porten, når jeg f.eks opdaterer firmwaren på talesyntesen, så jeg kan forsøge at efterligne dem i Windows, uden at skulle køre Dos-programmer.

MVH. Aksel
23. oktober 2021 - 01:07 #3
HEJ (igen)

Lad os tale videre om det på snestrup2016@gmail.com  .

Jeg har en klar fornemmelse af at det kan blive frugtbart for os begge.  Jeg kan skrive det hele i Delphi., men der vil nok være lidt "ping/pong"  kommunikation uder det meste af udviklingen.  Dine forslag, jeg implementerer. Du kommenterer, jeg retter. ETC...

MVH

KR

Kristian