Avatar billede s_m Seniormester
25. oktober 2021 - 13:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Betinget formatering i tabel

I tabel1 med kolonnerne "a" og "b" vil jeg gerne have skiftet baggrundsfarve i kolonne "a", hvis cellerne i "a"=0 og cellerne i "b">0.

Jeg har prøvet med formlen i "Betinget formatering":
=OG(Tabel1[@a]=0;Tabel1[@b]>0)
men dén syntax er åbenbart forkert.

Kan det laves, og hvordan?
Avatar billede ebea Ekspert
25. oktober 2021 - 15:22 #1
Hvorfor markerer du ikke bare  de kolonner du vil have betinget formateret, og så i "Betinget formatering", vælger du øverst oppe "Fremhæv celleregler", og for A kolonnen, vælg "Lig med", og for B kolonnen "Større end".
Avatar billede s_m Seniormester
25. oktober 2021 - 15:41 #2
Jeg ønsker KUN at cellerne i kolonne "a" bliver formateret, og KUN hvis begge betingelser: cellerne i "a"=0 OG cellerne i "b">0 i samme række.
Så er jeg vel nødt til at koble det sammen i én formel ...
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. oktober 2021 - 16:03 #3
Betinget formatering og strukturerede referencer virker ikke sammen.

Følgende ser ud til at virke:

https://www.dropbox.com/scl/fi/b2ep35c9ilwsb47lhgs5t/CF.xlsx?dl=0&rlkey=q8qdfxnq0nnzt0uupieqikdqj
Avatar billede ebea Ekspert
25. oktober 2021 - 16:30 #4
#2 - Det er først nu, at du skriver det skulle være i samme række, at betingelserne skulle være opfyldt. Spørg korrekt, og du får som regel det rigtige svar!
Avatar billede s_m Seniormester
25. oktober 2021 - 16:56 #5
Tak for jeres svar - dejligt at man altid kan få hjælp hér :)
Løsningen som "xl-Enthusiast" har angivet er en genial og simpel løsning på "opgaven" - TAK for den :):)