Avatar billede Temco Professor
25. oktober 2021 - 18:38 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Bogmærker væk i Chrome

Ved ikkehvad der skete. Men da jeg åbnede Chrome blev jeg spurgt hvilken konto jeg ville logge på. Af en eller anden grund var der to med sammen navn. Sletter den ene. Og åbner så Chrome. Alle bogmærker er væk.

Er de nu helt væk, eller kan jeg måske hente dem et sted?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. oktober 2021 - 18:57 #1
Du har nok en konto mere med samme navn (behøver ikke at være en gmail adresse), som du tidligere har brugt. Du skal bare logge af med den nuværende og logge på med den anden - så vil de komme tilbage (med mindre du har et specielt setup, hvor du ikke har gemt opsætning i "skyen", som er standard for Googles tjenester)
Avatar billede Temco Professor
25. oktober 2021 - 19:37 #2
Jeg er logget på. Der er ingen bogmærker.

Bruger ingen "sky".
Avatar billede Temco Professor
25. oktober 2021 - 19:39 #3
Har ingen ide om hvad der er sket. Har ingen ændringer foretaget. Åbnede bare Chrome... Det virkede i går. Men de er nok væk.
Avatar billede milter Ekspert
25. oktober 2021 - 19:59 #4
Prøv at lave en Systengendannelse til et tidspunkt, før problemet opstod:

https://helpdesken.dk/windows-7-systemgendannelse/

Jeg er ikke helt sikker på, hvordan en Systemgendannelse påvirker Chrome, men prøv det. Hvis ikke, det hjælper, så prøv det her:

https://websetnet.net/da/how-to-restore-last-session-on-google-chrome/
Avatar billede Temco Professor
25. oktober 2021 - 20:28 #5
Tror jeg vil holde mig fra det. Ved det er til for at løse problemer. Men ikke god erfaring med det.

Må nok tilføje dem på ny, et ad gangen.
Bruger også Edge. Her har jeg også Favoritter (som de hedder i den). Så kan der se hvad jeg havde af Bogmærker i Chrome.
Avatar billede Temco Professor
25. oktober 2021 - 20:36 #6
Fandt lige ud af aktivering af synkronisering fik genvejene "tilbage". I gåseøjne, da det desværre ikke er de samme som før. Så der venter et større sorterings/oprydnings arbejde. Faktisk så stort, jeg ikke ved om jeg gider. Forstå ikke hvordan en ældre "udgave" af bogmærker kan dukke op.
Avatar billede Temco Professor
25. oktober 2021 - 20:37 #7
Har ikke andre enheder hvor jeg bruger Chrome. Så forstår ikke hvor de kommer fra.
Avatar billede milter Ekspert
25. oktober 2021 - 20:37 #8
#5.

Nej, en Systemgendannelse er ikke farlig på nogen måde.

https://www.altomdata.dk/rul-din-pc-tilbage/
Avatar billede Erik K Ekspert
26. oktober 2021 - 00:39 #9
Hvis du har alle bogmærkerne liggende på Edge,så kan du få dem i Chrome ved at
1. åbne Chrome browseren
2. klik på de tre punkter på højkant øverst til højre
3. kør musen ned på Bogmærker - så åbnes et rullevindue til venstre
4.. flyt musen over og klik på "Importer bogmærker og indstillinger"
5 i vinduet, der åbnes står der sikkert allerede Microsoft Edge, ellers vælg den ved at klikke på den lille pil. Så skal der gerne under "Vælg at importere følgende:" stå Favoritter/Bogmærker med et flueben i feltet.
6, klik på "Importer"
Så er alle bogmærker synlige i Chrome
Avatar billede nopsen Ekspert
26. oktober 2021 - 00:55 #10
uanset browser ligger bogmærker som regel gemt her:
C:/brugere/dit brugernavn/favoritter
Avatar billede Erik K Ekspert
26. oktober 2021 - 01:14 #11
#10 Nopsen.
At det som regel skulle være tilfældet tror jeg ikke er korrekt.

Hos mig ligger der kun tre favoritter, som producenten har lagt ind på det sted du nævner.
De ca 50 jeg har i Chrome, de ca 30 jeg har i Firefox og de ca 10 jeg har i Edge, vises kun i de respektive browsere.
De ca 100 favoritter ville jeg selvfølgelig kunne synkronisere så de alle lå i de forskellige browsere, hvis jeg ønskede det.
Avatar billede Peter Guru
26. oktober 2021 - 11:14 #12
De ligger i en mappe der hedder Data, men jeg husker ikke hvor. Vist nok et ret ulogisk sted.
Avatar billede nopsen Ekspert
26. oktober 2021 - 18:19 #13
Avatar billede Erik K Ekspert
26. oktober 2021 - 18:49 #14
#13
Har du testet vejledningen for Chrome i dit link?

Det virker ikke her. Den sti findes ikke.
Avatar billede nopsen Ekspert
26. oktober 2021 - 19:03 #15
#14
nej jeg bruger ikke selv chrome
Avatar billede Peter Guru
26. oktober 2021 - 19:29 #16
#13
Jeg havde næsten ret. Det er rigtig mange år siden jeg har beskæftiget mig med Chrome - det kan jo være mappen hed data i oldtiden.
Avatar billede Peter Guru
26. oktober 2021 - 19:40 #17
#13
Du skal nok sætte Windows til at vise skjulte filer i stifinderen.
Avatar billede Erik K Ekspert
27. oktober 2021 - 01:24 #18
#17
ja, du har ret 👌👍 - det tænkte jeg ikke lige på. Jeg kunne nu finde mappen med bogmærker og se indholdet
Nu vil jeg ikke prøve at gå hele vejen - det kunne jo måske skabe noget ravage, men det burde kunne lade sig gøre..
Avatar billede Temco Professor
30. oktober 2021 - 20:09 #19
Jeg kan ikke finde de bogmærker (har læst tråden).

Har i stedet tilføjet dem "manuelt". Havde Edge at kigge i.
Var træls. Men er overstået.
Avatar billede Temco Professor
30. oktober 2021 - 20:10 #20
Næste gang det sker, skrotter jeg den!