Avatar billede ps76 Forsker
26. oktober 2021 - 11:51 Der er 5 kommentarer

Reset mobil

Min mobil - Samsung S8, nogle år gammel - trænger til en gang "Nulstil til fabriksindstilingerne".
Men hvordan gør man med alle de apps, man har fået installeret gennem tiden? Jeg kan selvfølgelig tage screenshots og så geninstallere dem alle igen - men er der en bedre/nemmere metode mon?
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. oktober 2021 - 12:44 #1
Jeg har søgt på nettet og har fundet noget her:

https://www.verizon.com/support/knowledge-base-211247/

Jeg har ikke meget forstand på mobiltelefoner, men kan sige så meget at jeg mener, at man ved resetting, fjerner alt, således at mobilen er tilbage ved start (factory reset) fabriksinstillinger. Jeg vil desværre tvivle meget på om man kan bevare installerede apps ved resetting. Men der er mange her på eksperten, der ved meget mere om dette emne end jeg..
Avatar billede wjens Guru
26. oktober 2021 - 14:08 #2
Google kan lave backup af dit valg af apps og tager også indstillingerne med. Det kræver naturligvis at du tilvælger dette. En backup kan tages ind på samme telefon efter reset eller på en ny telefon. Det virkede for mig, sidst jeg skiftede. App's blev geninstalleret og langt de fleste indstillinger kom med over.
https://support.google.com/android/answer/2819582?hl=en
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2021 - 18:19 #3
Ja, du kan sagtens tage screendump af de app's du benytter og synkronisere det over Google Photo eller til Google Drive.

Tilslut USB kabel til PC og eventuelt overføre det filer du ikke vil miste hen over til PC eller til ekstern micro SD kort (Tag det ud når det er overført).

Her kan du så sagtens foretage nulstiling.

Til slut efter nulstiling, kan du sagten logge ind til din eget Google konto igen.

Her vil du derefter kunne sagtens installere det app's igen ud fra dit eget Google Play, kig efter ikke installerede listen, og her kan du enkelt ad gangen installere igen de app's du tidligere havde installeret.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2021 - 18:19 #4
Hoppe af trådet.
Avatar billede lurup Ekspert
14. november 2021 - 19:53 #5
Lukket