Avatar billede ibnielsen Seniormester
27. oktober 2021 - 14:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

filkopieringsprogram

Er der nogen der kender et godt filkopieringsprogram, der kun kopiere og indsætter filer der er ændrede eller ikke eksisterende i modtagerprogrammet, og som også sletter filer der ikke eksisterer i afsenderprogrammet.
Jeg vil lave et sd-kort, hvor jeg har en kopi af en mappe, med flere undermapper, jeg har på min hd. Ikke noget med kryptering eller lignende, så jeg kan tilgå filerne på mine øvrige computer og tablets.
Avatar billede madklub Guru
27. oktober 2021 - 15:22 #1
Du kan bruge Dropbox eller Google Drev.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2021 - 15:53 #2
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. oktober 2021 - 17:58 #3
Start en kommandoprompt

Skriv:

Robocopy /?

Robocopy har fulgt med Windows i mange mange år (vist siden windows 2000 - i hvert fald Windows XP), og indeholder alle de funktioner du spørger efter.

Kig på argumentet /MIR (Mirror)
Avatar billede wjens Guru
27. oktober 2021 - 18:21 #4
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. oktober 2021 - 18:22 #5
Microsoft Synctoy
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. oktober 2021 - 18:38 #6
@Kurt54 :-) Velkommen til fortiden... - jeg har også haft stor glæde af Synctoy, men den seneste version 2,1 fra 2009 er ikke længere tilgængelig hos Microsoft, så...

Den kan dog stadig findes på diverse alternative sider...
Avatar billede ibnielsen Seniormester
28. oktober 2021 - 04:25 #7
Freefilesync ser ud til at virike fint.
Robocopy /? er lidt for nørdet for mig, det minder om de gamle dos-dage
Google drev er netop grunden til min forespørgsel, da google ikke kan få den til at virke hos mig, selv om den har virket i mange år.
Dropbox har jeg dårlig erfaring med.
Så freefilesync er løsningen