Avatar billede Erik Moeslund Praktikant
27. oktober 2021 - 17:21 Der er 9 kommentarer

ekstern harddisks indhold kan ses på tv men ikke på pc

Hej
Jeg har en ekstern harddisk (Toshiba 2 tb), jeg har tilsluttet mit tv. Harddisken indeholder mapper og mediefiler, som jeg sagtens kan se på mit tv.
Nu vil jeg gerne tilføje flere filer på harddisken. Når jeg tilslutter harddisken til min pc får den tildelt et drev bogstav (D:\). Men når jeg aktiver drevet ved tryk på enter, sker der intet. Hvis jeg højreklikker er drevet tomt. Kapacitet 0 byte. Filsystem: NTFS. Under diskhåndtering står der: I orden (Aktiv primær partition).
Er der nogle der kan hjælpe med at løse mit problem? Det vil være dejligt, at få indlagt de seneste billeder på disken, så jeg kan se dem på mit tv.
Mvh
Erik Moeslund
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. oktober 2021 - 18:26 #1
TV har nok formateret harddisken - og i et format der gør at kun TV kan se indeholdet (krypteret). Hvilket TV ?
Avatar billede Erik Moeslund Praktikant
27. oktober 2021 - 20:06 #2
Hej
Jeg er ikke helt sikker på, at det er mit problem. Jeg har tidligere lagt billeder på harddisken fra min pc. Mit tv er et Samsung (The Frame).
Men tak for svaret.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2021 - 21:28 #3
Efter du har lagt billeder på har du så sat den til tv og skulle bruge den som lager til optagelser? Og fortalte tv at disken skulle klargøres til dette?
Avatar billede fase Professor
27. oktober 2021 - 23:44 #4
Der er meget stor sandsynlighed for, at dit tv har sin egen form for formatering, så du ikke kan læse det på din PC.
Avatar billede Erik Moeslund Praktikant
28. oktober 2021 - 09:28 #5
Hej
Jeg har købt harddisken formateret med NTFS. Derefter har jeg tilsluttet den til min pc og overført mapper med billeder og videoer. Herefter har jeg sat den i usb-stikket i mit tv og nydt billederne på den store skærm. Efterhånden som jeg har taget flere billeder, har jeg taget harddisken ud af tv'et, sat den i computeren og overført de nye billeder.
Svar til 220661: Jeg har ikke klargjort disken på tv'et.
Svar til fase: Jeg har flere gange tidligere kunnet læse diskens indhold på min pc.
Tak for svarerne.
Avatar billede Erik Moeslund Praktikant
28. oktober 2021 - 09:57 #6
Hej
Jeg har glemt at skrive, hvad der står på skærmen, når jeg dobbeltklikker på disken i stifinder:
"Placeringen er ikke tilgængelig.
D:\ er ikke tilgængelig.
Adgang nægtet."
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2021 - 12:12 #7
Prøv at tjekke i disk håndtering om du kan tildele den et Drev bogstav der ligger højere oppe i alfabetet
Avatar billede Erik Moeslund Praktikant
28. oktober 2021 - 13:35 #8
Hej
Nej, det hjalp desværre ikke. Jeg prøvede med M:\
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2021 - 15:58 #9
Jeg frygter så at tv har gjort et eller andet ved disken så den ikke er synlig desværre.